پناهی: سبک‌های کاراته به‌زودی وارد چالش جدی می‌شوند/ فقط بازوان مالی فدراسیون شده‌ایم


پناهی: سبک‌های کاراته به‌زودی وارد چالش جدی می‌شوند/ فقط بازوان مالی فدراسیون شده‌ایم

تهران- ایرنا- رئیس انجمن شیتوریو هایاشی ایران و رئیس اسبق فدراسیون کاراته گفت: مسوولان فدراسیون به سبک‌ها و انجمن‌ها به چشم بازوان مالی نگاه می‌کنند و با این شرایط دیگر چیزی از سبک‌ها نمی‌ماند. با این شرایط سبک‌ها بزودی دچار چالش‌ اساسی می‌شوند.

«سیدعباس احمدپناهی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با انتقاد از توجه نداشتن فدراسیون کاراته به سبک‌ها و انجمن‌ها، اظهار داشت: مسوولان فدراسیون می‌گویند سبک‌ها بازوان ما هستند اما فکر می‌کنم سبک‌ها فقط بازوان مادی فدراسیون هستند. در واقع آنها منبع درآمدی هستند تا پولی به حساب فدراسیون واریز کنند و استفاده بهینه از آنها نمی‌شود. برخی مواقع هم مانع فعالیت آنان می‌شوند و برنامه‌هایشان با مسابقات و برنامه‌های فدراسیون تداخل دارد.

وی با بیان اینکه سبک‌ها و انجمن‌ها با این شرایط به‌زودی تعطیل خواهند شد، ادامه داد: فدراسیون چندی است کاراته‌وان‌ها را با دریافت ورودی برگزار می‌کند. بحث این است اگر کاراته‌وان برگزار می‌شود، راهکار برای ایجاد انگیزه در ورزشکاران چیست؟ بهتر است مسوولان خروجی این رقابت‌ها را هم بگویند. آیا نفرات برتر رنکینگ وارد تیم ملی یا انتخابی می‌شوند یا فقط مسابقه برگزار می‌شود.

پناهی عنوان کرد: اخیرا برنامه‌ریزی مسابقات قهرمانی کشور هم انجام شده و در فصولی است که بازیکنان درگیر درس نیستند. وقتی مسابقات به این شیوه برگزار می‌شود دیگر سبک‌ها چه زمانی برای مسابقات خود دارند. آیا ورزشکار می‌تواند برای مسابقات سبکی هم هزینه کند و توان پرداخت دوباره دارد؟ وقتی حکم قهرمانی صادر می‌کنیم برای امضای فدراسیون و امضای رئیس باید پول بدهیم. در واقع سبک‌ها در درآمدها سهمی ندارند و فقط باید هزینه کنند.

وی گفت: پیشنهادم این است تا برگزاری تعدادی از کاراته‌وان‌ها را هم به سبک‌هایی بدهند که توان برگزاری دارند. در نهایت نفرات اول و دوم را هم به انتخابی تیم‌های ملی دعوت کنند. این مسائل باعث ایجاد انگیزه می‌شود تا بازیکن بداند که فعالیت در سبک نیز برایش خروجی دارد.

رئیس اسبق فدراسیون کاراته افزود: اگر فدراسیون نخواهد روش خود را تغییر دهد دیگر چیزی از سبک‌ها نمی‌ماند. اگر سبکی نباشد، کاراته‌ای وجود نخواهد داشت. اکنون در این شرایط سخت اقتصادی، مربیان، داوران، ورزشکاران و تمامی جامعه کاراته باید در سامانه ثبت نام کرده و پول بدهند، بهتر است به خانواده بزرگ این رشته کمک کنیم نه اینکه آنها تنها منبع درآمد باشند. از خودمان سوال کنیم برای دریافت پول از آنان، چه کاری برایشان انجام داده‌ایم؟

پناهی تصریح کرد: برای تمدید کارت مربیگری باید کلاس بازآموزی از سوی فدراسیون برگزار و مربیان در آن شرکت کنند. در حالی‌که مسائل فنی باید از سوی سبک مطرح شود یا مجوز کلاس داوری که به سبک‌ها می‌دهند بیشترین هزینه‌ها از جمله حق الزحمه مدرس، هتل و غیره برعهده سبک است و بیشترین درآمد برای فدراسیون که این روند خوب نیست.

رئیس انجمن شیتوریو هایاشی ایران گفت: حتی آنقدر برای سبک‌ها و انجمن‌ها ارزش قائل نیستند که در کنار امضای رئیس فدراسیون روی احکام، امضای مسوول سبک را هم قرار دهند. در حالی که در خارج از ایران و در هر سبک، نماینده آن سبک را می‌شناسند.

وی افزود: چرا سبک‌ها در مجمع فدراسیون کاراته نیستند. هیات‌ها باید باشند اما در کنار آنها نمایندگان سبک‌ها نیز باید حق رای داشته باشند. همچون کمیسیون ورزشکاران و داوران باید در سبک‌ها نیز انتخابات داخلی انجام شده و چند نماینده آنها در مجمع حاضر شوند. همه روسای هیات‌ها هم در یک سبکی فعالیت می‌کنند. امیدوارم فکر اساسی‌تر داشته باشند چراکه با این شیوه، سبک‌ها بزودی دچار چالش‌های اساسی می‌شوند.

پناهی تصریح کرد: چه انگیزه‌ای برای کار کردن باقی مانده است. یک سبک، نیرو را از صفر می‌سازد و تحویل فدراسیون و تیم ملی می‌دهد اما فدراسیون هیچ کاری برای سبک‌ها انجام نمی دهد.

وی در پایان گفت: مطمئن باشید ایجاد انگیزه و تعامل به نفع کاراته کشور است چرا که همه ما در یک مسیر گام برمی‌داریم و باید به یکدیگر کمک کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می‌دونستی تا حالا چای رو اشتباه دم می‌کردی؟ | روش دم کردن یه چای لب سوز لب دوز