چند خبرکوتاه از شهرداری سنندج


چند خبرکوتاه از شهرداری سنندج

سنندج-ایرنا- انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری سنندج با شهرداری کرمانشاه، برنامه ریزی شهرداری برای نجات تپه های شهر و آغازعملیات ساماندهی بلوار کامکار چند خبر کوتاه از شهرداری سنندج است.

به گزارش ایرنا، سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج از انعقاد تفاهم نامه همکاری در راستای راه‌اندازی شرکت های دانش بنیان و خدمات الکترونیکی با شهرداری کرمانشاه خبر داد.

آرش عنبری با اشاره به بازدید از سازمان فاوای شهرداری کرمانشاه، اظهار داشت: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج در راستای انتقال تجربیات در حوزه های مختلف از جمله راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان و خدمات الکترونیکی با شهرداری کرمانشاه تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد بسترهای لازم برای همکاری سازمان فاوای شهرداری سنندج با سازمان های فاوای سایر نقاط کشور از برنامه های اولویت دار این سازمان است، گفت: این نشست ها و ارتباطات و انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری زمینه را برای بهره‌مندی بیشتر از تجربیات سایر استان ها در راستای پیشبرد اهداف فراهم می سازد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج افزود: در نشست با روسای سازمان فاوای شهرداری کرمانشاه این سازمان آمادگی خود را برای همکاری در راستای تحقق مولفه های شهر هوشمند در سنندج و ایجاد زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در این خصوص اعلام کرد.

وی تحقق شهرداری الکترونیک را از مهمترین اولویت های شهرداری سنندج عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز شهرداری به الکترونیکی شدن خدمات در راستای تحقق شهر هوشمند، الکترونیکی شدن به عنوان یک اصل مهم به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و این مهم در فازهای مختلف در حال انجام است.

ریل گذاری شهرداری برای نجات تپه های سنندج

شهردار سنندج در جلسه ساماندهی تپه ها و چشمه های سنندج شهر هزار تپه از تپه های اطراف شهر به عنوان ظرفیت ارزشمند برای جذابیت شهر نام برد و گفت: برنامه ریزی لازم را برای نجات و حفظ تپه های شهر انجام خواهیم داد.

سید انور رشیدی با اشاره به راه اندازی واحد علمی و تخصصی در راستای انجام برخی اقدامات در خصوص نجات و احیای تپه های شهر سنندج گفت: این واحد در یکی از بهترین نقاط شهر راه اندازی و بزودی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می کند.

به گفته وی در راستای تحقق اهداف و برنامه ها از جمله احیای چشمه ها و جلوگیری از نابودی تپه ها ساختار این واحد مشخص شده و از تکنولوژی و بسترهای کاملا تخصصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه به صورت تخصصی و علمی بحث کانون کوهنوردی و تیم کوهنوردی شهرداری در این واحد شکل گرفته است، افزود: در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های شهر خلاق موسیقی، پایتخت کتاب ایران، حفظ تپه ها و چشمه ها با دعوت همکاری از افراد صاحب نظر و متخصص اقدامات مختلفی در این واحد تخصصی انجام می شود.

وی خواستار تعیین شرح وظایف هر کدام از ادارات و سازمان ها و اعضا در اساس نامه احیای چشمه ها و تپه های شهر سنندج شد و گفت: به عنوان شهرداری وظیفه داریم در خدمت شهر باشیم و به عنوان پایه اصلی موضوع در مورد تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای شهر اقدامات اساسی انجام دهیم.

آغاز عملیات ساماندهی بلوار کامکار درسنندج

مدیر شهرداری منطقه سه سنندج از آغاز عملیات ساماندهی بلوار کامکار درسنندج خبر داد و افزود: در راستای ارتقا سیما و منظر و رفع مشکلات این بلوار عملیات ساماندهی آن در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

فواد کریمی با بیان اینکه عملیات ساماندهی بلوار کامکار به طول یک هزار و ۸۲۰ متر در حال انجام است، گفت: این عملیات شامل پیاده رو سازی، مسیر دوچرخه سواری و احداث فضای سبز، مبلمان پارکی و روشنایی است.

وی با بیان اینکه اعتبارات اجرای این پروژه از منابع داخلی تامین می شود، اظهار داشت: تلاش ما ساماندهی کامل این پروژه در کمترین زمان ممکن است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دست یاری تصفیه‌خانه سنندج به سد ژاوه