فراخوان جشنواره فیلم کوتاه صاحب و چند خبر دیگر از کردستان


فراخوان جشنواره فیلم کوتاه صاحب و چند خبر دیگر از کردستان

سنندج- ایرنا- اعلام فراخوان نخستین جشنواره فیلم کوتاه صاحب، آیین رونمایی کتاب و نمایشگاه مجموعه عکس‌های دهه 50 هنرمند مهابادی در سنندج و انفجار گازخانگی در دیواندره با 2 مصدوم سه خبر فرهنگی از استان کردستان است.

به گزارش ایرنا، نخستین دوره‌ جشنواره‌ فیلم کوتاه صاحب به همت شهرداری و شورای شهر صاحب و با همکاری حوزه هنری استان کردستان با رویکرد توجه به سینمای بومی استان و حمایت از فیلمسازان فعال در عرصه فیلم کوتاه برگزار می شود.

دبیر نخستین جشنواره فیلم کوتاه صاحب با بیان اینکه این جشنواره در اولین گام در ۲ بخش رقابتی و فیلم اولی ها برگزار می‌شود، گفت: در بخش رقابتی و اصلی جشنواره موضوع فیلم‌ها آزاد است و هنرمندان فیلمساز می توانند آثار خود را در یکی از دسته‌های داستانی، مستند و یا پویا نمایی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

لطفی توجه به توسعه گردشگری را از اهداف اصلی این جشنواره عنوان کرد و افزود: در همین راستا فیلم‌هایی با محوریت گردشگری و زیست بوم کردستان مورد توجه ویژه دبیر و شورای برگزاری جشنواره هستند.

وی با تاکید بر رعایت موازین و هنجارهای اجتماعی ادامه داد: فیلم هایی می توانند در این دوره حضور پیدا کنند که در فاصله ۱۳۹۷ به بعد تولید شده و حداکثر مدت زمان فیلم های مورد قبول ۳۰ دقیقه است.

به گفته وی علاقه مندان و متقاضیان برای آگاهی از مقررات می توانند به سایت جشنواره به آدرس WWW.sahebfilmfestival.ir مراجعه کنند.

دبیرجشنواره یادآور شد: علاقه مندان پس از اعلام فراخوان از اول تا ۳۱ تیر ۱۴۰۱ فرصت ثبت نام و ارسال آثار خود را دارند و آثار راه یافته ۱۰ مرداد اعلام و در نهایت جشنواره از ۲۴ تا ۳۱ مرداد در شهر صاحب شهرستان سقز برگزار و برگزیدگان جشنواره ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در مراسم اختتامه معرفی می شوند.

رونمایی کتاب و نمایشگاه مجموعه عکس‌های دهه ۵۰ هنرمند مهابادی در سنندج

با حمایت حوزه هنری استان کردستان و مشارکت دبیرخانه شهر خلاق موسیقی سنندج، آیین رونمایی از کتاب مجموعه عکس‌های دهه ۵۰ هنرمند مهابادی استاد انور یوسفی به همراه نمایشگاه ۵۰ اثر از این مجموعه نفیس در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.

این نمایشگاه که با تلاش های هنرمند عکاس سنندجی "گلاویژ احمدی" مدیر آتلیه «ئه ژین» برپا شده است از کتاب "سال های ماندگار" هنرمند انور یوسفی که در برگیرنده ۱۱۰ اثر از زندگی مردمان طایفه منگور در مهاباد، سردشت و پیرانشهر در دهه ۱۳۵۰ است، رونمایی می شود.

استاد انور یوسفی متولد ۱۳۲۷ مهاباد است که علاوه بر عکاسی در زمینه شعر و داستان و نقاشی هم فعالیت دارد، این هنرمند عکاسی را از دوران جوانی آغاز کرد و بواسطه دوستی که با عکاس نامی امیر کاشفی و احمد وخشوری پیدا می کند هنر عکاسی را به صورت حرفه ای آغاز و آثار بدیع و ماندگاری را در طول این سالها ثبت می کند.

نمایشگاه "سال های ماندگار" دومین نمایشگاه انفرادی است که تلاش‌های این هنرمند در دهه ۵۰ هجری شمسی را از یکی از معروف ترین طوایف منطقه مهاباد به نمایش می گذارد و علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۸ خرداد همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ می توانند با حضور در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج با بخشی از زندگی مردمان طائفه منگور آشنا شوند.

انفجار گازخانگی در دیواندره دو نفر مصدوم برجا گذاشت

مسوول واحد سازمان آتشنشانی شهرداری دیواندره گفت: انفجار گاز خانگی در اثر نشتی در یک واحد مسکونی در خیابان ۲۰ متری واقع در میدان شورا باعث مصدوم شدن ۲ نفر و خسارات مالی شد.

فواد اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شب گذسته از طریق سامانه ۱۲۵، انفجار این منزل مسکونی گزارش شد.

وی با بیان اینکه سریعا تیم های آتشنشانی به محل حادثه اعزام شدند، افزود: ۲ مصدوم توسط تیم های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی (ره) دیواندره انتقال داده شدند که یک نفر از آنان به صورت سرپایی مداوا و نفر دیگر به علت شدت جراحات به بیمارستان سنندج منتقل شد.

مسوول واحد سازمان آتشنشانی شهرداری دیواندره علت انفجار حادثه را نشتی گاز اعلام کرد و گفت: خسارات مالی توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!