10 صنعتگر برتر صنایع دستی در خراسان جنوبی تجلیل شدند


10 صنعتگر برتر صنایع دستی در خراسان جنوبی تجلیل شدند

بیرجند- ایرنا- همزمان با برگزاری اولین رویداد آموزشی- تخصصی خلاقیت و تجاری‌سازی در صنایع دستی 10 صنعتگر برتر این حوزه در خراسان جنوبی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تجلیل شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور استانداری در این آیین گفت: نظام جمهوری اسلام در رودرروی با نظام سلطه جهانی وارد یک جنگ تمام عیار و جدی شده است که نمونه روشن آن در جبهه اقتصادی است و ما باید در این راه روحیه مقاومت را تقویت کنیم.

علیرضا عباس زاده افزود: اقتصاد، تولید، اشتغال و معیشت مردم بسیار اهمیت دارد و در این راه توجه به صنایع‌دستی نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: از دو مقوله می‌توان به صنایع‌دستی نگاه کرد، یکی مقوله فرهنگی است، چراکه صنایع‌دستی بخش مهمی از ریشه و هویت هر ملت است و مقوله دوم عرصه اقتصادی است و باید ببینیم در عرصه اقتصاد و حل مشکلات آن، چقدر می‌توانیم از ظرفیت صنایع‌دستی کمک بگیریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تنوع صنایع‌دستی در ایران و کیفیت آن زمینه را برای نگاه اقتصادی به آن و تولید ثروت برای جامعه فراهم کرده و از طرفی صنایع‌دستی بدون نیاز به امکانات و تکنولوژی خاص و با هزینه کم راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: سهم صنایع‌دستی در جایگاه اقتصادی کشور در حال حاضر کمتر از نیم درصد است و باید صنایع‌دستی جایگاه بالاتری در تولید ناخالص ملی داشته باشد و کشور را از تک محصولی بودن خارج کند و برای اینکار باید در عرصه اجرا و مدیریت، کار و ایده همه تبدیل به رهبران حل مسئله شویم تا صنایع‌دستی به جایگاه واقعی خود در اقتصاد دست یابد.

هادی شاهوردی مدیرکل‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی هم در این رویداد، گزارشی از جایگاه صنایع‌دستی استان و عملکرد معاونت صنایع دستی استان در سال گذشته ارائه کرد و در ادامه کارگاه‌های آموزشی در زمینه خلاقیت و تجاری‌سازی صنایع‌دستی برگزار شد.

در این مراسم از ۱۰ صنعتگر برتر صنایع‌دستی استان با اهدای لوح، تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی