عضو شورای شهر همدان: بازنگری طرح جامع شهری نیازمند اطلاعات دقیق جمعیتی است


عضو شورای شهر همدان: بازنگری طرح جامع شهری نیازمند اطلاعات دقیق جمعیتی است

همدان- ایرنا- رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان گفت: بازنگری در طرح جامع شهری همدان نیازمند وجود اطلاعات و آمارهای دقیق جمعیتی براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید حاجی بابایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با انتقاد از طولانی شدن اعلام نتایج طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان همدان، افزود: متاسفانه پس از گذشت حدود ٧ ماه از اجرای این طرح، تاکنون نتایج آن اعلام نشده است.

وی اظهار داشت: با توجه به مقارن بودن این سرشماری با بازنگری طرح جامع شهری؛ معتقدم اعلام نتایج آن می‌تواند کمک شایانی به مسئولان، برنامه‌ریزان و شرکت مهندسین مشاور داشته باشد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه مطالعه و شناخت ویژگی‌های جمعیتی هر شهر مهم‌ترین قدم در برنامه ریزی‌های شهری است، اظهار داشت: تغییرات جمعیتی، بررسی‌های دقیق و همه جانبه در بخش‌های مختلف شهرها از ضرورت‌های انکارناپذیر در برنامه ریزی‌های اصولی است.

وی اضافه کرد: همچنین تصمیم به سرشماری زودتر از موعد (هر ۵ سال یک‌بار) می‌تواند مسوولان و برنامه ریزان شهری را در تصمیم گیری‌های مطلوب یاری کند چرا که در برنامه ریزی شهری هر چه آمار به روزتر و دقیق‌تر باشد به طور قطع نتایج نیز به واقعیت نزدیک‌تر خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های اصلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن موضوع جمعیت است که می‌تواند مسیر گذشته شهر را تبیین و افق آینده شهر را ترسیم کندد.

وی با اشاره به اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان همدان در آبان ماه سال گذشته، گفت: اگر چه موضوع سرشماری حایز اهمیت است اما اعلام به موقع آن باعث می‌شود تا مسوولان اجرایی در برنامه‌ریزی و تصمیم گیری‌ها دقیق‌تر باشند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

لزوم حذف تردد سواره در عرصه اثر باستانی هگمتانه