طرح‌های قرآنی پارسال از حمایت 8 میلیارد ریالی برخوردار شدند


طرح‌های قرآنی پارسال از حمایت 8 میلیارد ریالی برخوردار شدند

شاهرود - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه تمامی طرح‌های قرآنی حمایت می‌شوند، گفت: پس از اصلاح وضعیت ساختار بودجه‌ای معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در سال گذشته هشت میلیارد ریال از طرح‌های قرآنی حمایت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید فلاح سه‌شنبه شب در چهارمین آیین تجلیل از چهره‌های قرآنی استان سمنان که با حضور مسئولان استان و شهرستانی برگزار شد، افزود: عترت مبنای وحدت جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه طرح‌های قرآنی باید خلاقانه و نو باشند، ابراز داشت: این طرح‌ها باید در راستای سه موضوع معضلات اجتماعی، جوان گرایی و حاشیه نشینی برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به برگزاری آیین نکوداشت آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی و آیت الله سید محمد شاهچراغی اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم روند تجلیل و نکوداشت چهره‌های بزرگ قرآنی و اخلاقی در استان سمنان استمرار داشته باشد.

تبلیغ و ترویج قرآن کریم در نظام اسلامی یک فضیلت است

امام جمعه شاهرود در این آیین با بیان اینکه در انقلاب اسلامی هر چقدر محافل قرآنی برگزار شود باز کم است، گفت: تبلیغ و ترویج قرآن کریم در نظام اسلامی یک فضیلت است.

حجت الاسلام عباس امینی با اشاره به اینکه تجلیل از چهره‌های شاخص قرآنی ضروری است، افزود: در استان باید نهضت قرآنی فراگیر شود چرا که مفاهیم، تفسیر،حفظ و قرائت قرآن کریم با اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی گره خورده است.
وی با بیان اینکه باید دولت مردمی و انقلابی و همچنین مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از زیرساخت‌های قرآنی بیش از پیش یاری رسانند، ابراز داشت: باید برنامه‌های قرآنی از سن پایین برای کودکان و نوجوانان نهادینه شود تا با رشد جمعیت شاهد ماندگاری چهره‌های شاخص در این حوزه باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا