رئیس کمیته امداد: اسلام انقلابی و ناب حامی مستضعفان است


رئیس کمیته امداد: اسلام انقلابی و ناب حامی مستضعفان است

قم - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به موضوع محرومان و همچنین ضرورت توجه ویژه به مشکل‌های این قشر در آموزه‌های اسلامی گفت: اسلام انقلابی و ناب نمی‌تواند از محرومان و مستضعفان جدا باشد و سلطه استکبار را بپذیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مرتضی بختیاری روز چهارشنبه در آیین آغازین چهارمین همایش خادمان مرکز نیکوکاری گروه جهاد ملی نذرواره ۷۲ خوان احسان حسینی در مجتمع فرهنگی تربیتی اقامتی حضرت معصومه (س) قم، طی سخنانی با بیان اینکه فعالیت این گروه جهادی در حال گسترش است اظهار داشت: عدد ۷۲ مزین به نام شهیدان کربلاست و این ظاهر قضیه است.

وی با بیان اینکه باید به باطن قضیه نیز توجه کنیم افزود: باطن قضیه این است که اسلام انقلابی و ناب نمی‌تواند از محرومان جدا باشد و سلطه‌گری را تحمل کند.

رئیس کمیته امداد همچنین امام حسین و ۷۲ یار با وفایش را پرچمدار مبارزه با استکبار و ظلم و فساد دانست و خاطرنشان کرد: دشمن همواره درصدد بوده تا ملجا و پناهگاه منور و نورانی امام حسین را از بین ببرد.

بختیاری نقش پررنگ امام حسین در زندگی افراد جامعه را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: اگر در زندگی ما امام حسین نقش داشته باشد، امکان ندارد که به گرسنگی و درد و رنج دیگران بی‌تفاوت باشیم و این از برکت‌های اسلام انقلابی است.

وی تاکید کرد: کسی که نقش امام حسین را در زندگی پیاده کرده، امکان ندارد که در برابر مشکل‌های اجتماعی، مسئولیتی را قائل نباشد.

این مسئول کشوری همچنین در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه ملتی که امام حسین را دارد نباید از ابرقدرت‌ها هیچ‌گونه هراسی را به دل راه بدهد یادآور شد: قدرت‌هایی مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی در حقیقت هیچ چیز ندارند، ولی ما خدا و اهل بیت را داریم.

نذرواره حسینی اقدامی فرهنگ‌ساز است

مدیرکل کمیته امداد امام قم نیز اقدام گروه جهاد ملی نذرواره حسینی را سنت ساز، جریان ساز و فرهنگ ساز توصیف کرد و گفت: ما در جامعه دسته‌ها و هیات‌های متعدد و متکثر داریم ولی ابتکار این گروه جهادی موجب شد این هیات‌ها جهت محرومیت‌زدایی به خود بگیرند، و باید در ترویج این فرهنگ بیش از پیش کوشا باشیم.

محسن مسعودیان راد ادامه داد: این گروه جهادی، مرکز نیکوکاری را از حالت محلی به ملی و فراملی تبدیل کرد و هم اکنون بالغ بر ۹ هزار مرکز در کشور وجود دارد که غالب آنها محله محور هستند.

وی تصریح کرد: مرکز نیکوکاری نذرواره حسینی به بزرگترین موکب جهان اسلام و به یک قدرت بزرگ مبدل شده است.

مدیرکل کمیته امداد قم گفت: به لطف این گروه جهادی، مرکز نیکوکاری از انفاق آنی و لحظه‌ای به انفاق مستمر و پایدار تبدیل شده و انفاقی که انجام می‌شود نیز تولید و زایش ارزش‌ها را در خود ایجاد می‌کند.

مسعودیان راد با تاکید بر اینکه کمیته امداد باید درآمدهای دولتی و مردمی را دارای ارزش افزوده و اثر بخش کند بیان کرد: مدل مرکز نیکوکاری نذرواره حسینی این را به ما الهام می‌بخشد و این نکته بزرگی است که در یک لحظه ۷۰۰ هزار پُرس غذا را می‌تواند به راحتی طبخ و توزیع کند.

وی با بیان اینکه اقدام‌های این نذرواره صرفا توزیع و طبخ غذا نیست، بلکه خدمات ارزشمندی در راستای جنگ با مشکل‌ها و آسیب‌های اجتماعی و مشکل‌های ناشی از حاشیه‌نشینی و کلان شهری است افزود: این نذرواره همچنین باعث توزیع جهیزیه و استحکام بنیان خانواده و گرم کردن کانون این نهاد مقدس و آزادی زندانیان و ساخت‌ها نیز است.

مدیرکل کمیته امداد قم با اشاره به اینکه گروه جهادی مذکور ارائه خدمات با یک پیوست قوی فرهنگی را دنبال می‌کند یادآور شد: این دقیقا همان چیزی است که در خیلی موارد مغفول واقع شده و این نکته مهمی است که خانواده‌های محروم و همچنین عامه عزاداران را با فرهنگ غنی یکایک شهیدان کربلا آشنا می‌کند.

مسعودیان راد غذای نذری که به نیت امام حسین طبخ می‌شود را معرفت زا و کرامت زا خواند و گفت: ارایه خدمات با تبرک جستن به امام معصوم با وقتی که با یک حالت تحقیرآمیز بخواهد دریافت شود، خیلی فرق می‌کند.

مدیرکل کمیته امام استان با ذکر این مطلب که اکنون و در گام دوم انقلاب در مساله خیر و احسان با آفتی مواجه هستیم گفت: این آفت، منقطع شدن چنین فرهنگی است، رزق و روزی که از کمک‌های مردمی می‌جوییم، ناشی از تربیت‌ها و خدمات نسل‌های گذشته می‌باشد.

وی اضافه کرد: نهادینه‌ کردن فرهنگ انفاق و نیکوکاری در نسل‌های سوم و چهارم انقلاب، نکته‌ای است که باید شکوفا شود.

نذرواره حسینی در ۶۵ شهر کشور خدمات می‌دهد

مسئول گروه جهادی نذرواره حسینی نیز با اشاره به به فعالیت این گروه در ۶۵ شهر کشور گفت: هفت شهر دیگر نیز باقی‌مانده تا به هدف خود که ۷۲ شهر و ۷۲ دیگ غذا برای پختن نذری است، دست پیدا کنیم.

ابراهیم امیرآبادیان در ادامه افزود: سال گذشته توانستیم ۱۱ هزار و ۴۵۶ دیگ را طبخ، و حدود ۲ میلیون و ۲۹۲ هزار پرُس غذا را نیز بین محرومان توزیع کنیم.

وی انجام بیش از یکهزار و ۷۰۰ قربانی و تهیه ۱۱۴ جهزیه برای زوج‌های بی‌بضاعت سمنان را از دیگر فعالیت‌های این گروه برشمرد و گفت: با معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور توافق نامه‌ایی را برای تهیه و توزیع بیش از ۲ هزار جهیزیه امضا خواهیم کرد.

امیرآبادیان گفت: ۳۱ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی را نیز در سطح کشور توزیع کرده‌ایم.

چهارمین همایش خادمان مرکز نیکوکاری گروه جهاد ملی ۷۲ خوان احسان حسینی طی امروز و فردا در قم ادامه پیدا می‌کند.

در آیین افتتاحیه این همایش که سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم نیز حضور داشت، ۶ تَن از خادمان مراکز نیکوکاری کشور و همچنین خانواده یکی از شهیدان مدافع حرم تجلیل شدند.

رئیس کمیته امداد: اسلام انقلابی و ناب حامی مستضعفان است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری