آیین روز ملی گل و گیاه در محلات برگزار شد


آیین روز ملی گل و گیاه در محلات برگزار شد

خمین - ایرنا - آیین روز ملی گل و گیاه عصر چهارشنبه با حضور مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محلات (پایتخت گل و گیاه کشور) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی، در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران، گفت: محلات به دلیل پرورش گونه ها، ارقام و حفظ ذخایر ژنتیکی گل و پرورش تولید کنندگان و متخصصان حوزه گل مهد گل و گیاهان زینتی در کشور است.

غلامرضا تقوی ادامه داد: محلات از نظر ایجاد اشتغال، ارزآوری و جذب سرمایه برای دولت و بخش کارآفرینی اهمیت دارد.

وی اظهار داشت: امید است با برگزاری ویژه برنامه‌های روز ملی گل ، مردم با گل و گیاهان آشتی کنند و امنیت روانی جامعه افزایش پیدا کند.

تقوی با اشاره به نشست با تولیدکنندگان گل در محلات ، گفت: مطالبات و راهکارهای مشکلات تولیدکنندگان گل در سطح ملی پیگیری می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: بهره وری و افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی از اهداف این نهاد است.

علی صفری افزود: فعالیت‌های پژوهشکده گل و گیاه در محلات بستر اقدامات دانش بنیان در این حوزه را فراهم کرده و جوانان با تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تحولات خوبی را در حوزه گل ایجاد کنند.

وی توسعه مرحله دوم دهکده گل یکی را از مطالبات تولیدکنندگان گل در محلات بیان کرد و گفت: انتظار می‌رود با حل مشکل تامین آب دهکده گل ، اشتغالزایی و رونق تولید در این منطقه محقق شود.

شهرستان محلات مشهور به شهر گل ایران، در جنوب استان مرکزی واقع شده و ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد.

۱۸ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، ۱۲ درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین