6 بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد


6 بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در شبانه روز گذشته شش بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد که از این تعداد سه نفر سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و سه بیمار بستری شدند.

علی احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با احتساب بیماران جدید شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۹۸ هزار و ۴۸۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: همچنین در شبانه روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان به ثبت نرسید و کماکان مجموع فوتی های این ویروس یک هزار و ۸۴۹ نفر است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تعداد بیماران بستری در بخش های کرونا مراکز درمانی استان را ۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: حال عمومی بیماران مساعد است و بخش مراقبت های ویژه خالی از بیمار کرونایی است.

احمدی در ادامه بر ضرورت مراقبت در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تاکید کرد و افزود: عامل انتقال دهنده این بیماری مشترک بین دام و انسان کنه است از همین رو دامداران باید جایگاه دام را از محل زندگی خود جدا کنند و برای جلوگیری از گزش کنه نواحی باز بدن خود را بپوشانند.

وی ادامه داد: استفاده از مواد دفع کننده و دور کننده‌ها، مبارزه با آن و اقدام برای کاهش جمعیت کنه‌ها با سمپاشی و مسدود کردن درز و شکاف‌های اماکن انسانی و دامی در دستور کار قرار گیرد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می‌شود دام زنده و گوشت قرمز از مراکز مورد تایید دامپزشکی تهیه شود و از رفت و آمد در محل‌های کشتارگاه غیرمجاز پرهیز شود و بهتر است گوشت تازه به مدت ۲۴ ساعت و امحا و احشا به مدت ۴۸ ساعت در دمای معمولی یخچال نگهداری شود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون یک مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در استان شناسایی شده است، افزود: در صورت ابتلا به تب، درد عضلانی به ویژه در پشت پاها، گیجی، درد و سفتی گردن، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و درد شکم به همراه خونریزی زیرپوستی یا کبودی پوست به سرعت به پزشک مراجعه شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هر دو هفته یکبار محموله واکسن وارد کشور می‌شود