دیدار ریس کمیته ملی المپیک ایران و رییس فدراسیون کشتی مجارستان


دیدار ریس کمیته ملی المپیک ایران و رییس فدراسیون کشتی مجارستان

تهران- ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه کشتی ورزش اول کشور ایران‌ است و ظرفیت آن بسیار بزرگ و برجسته است، گفت: قطعا با مسئولان کشتی ایران در راستای تعاملات بیشتر با کشتی مجارستان و تقویت هرچه بیشتر روابط، نشست و مذاکرات مهمی خواهیم داشت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از کمیته ملی المپیک، سید رضا صالحی امیری در دیدار با رییس و مسوولان بلندپایه فدراسیون کشتی مجارستان با اشاره به توان بالای کشور مجارستان در برگزاری رویدادهای ورزشی اظهار داشت: ساختار آکادمی کشتی مجارستان مشابه ایران است و برای ما آشنایی با فرهنگ برجسته مجارستان و بازدید از آکادمی کشتی این کشور با این ظرفیت بالا افتخار آمیز است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کشتی ورزش اول کشور ایران‌ است و ظرفیت آن بسیار بزرگ و برجسته است، افزود: قطعا با مسئولان ورزش کشتی ایران در راستای تعاملات بیشتر با کشتی کشور مجارستان و تقویت هرچه بیشتر روابط، نشست و مذاکرات مهمی خواهیم داشت.

رییس کمیته ملی المپیک با تحسین کمپ تیم‌های ملی کشور مجارستان یادآور شد: ioc روی مجارستان با این امکانات حساب ویژه ای باز کرده است. دانشگاه تربیت بدنی این کشور نیز سطح بالایی از لحاظ علمی دارد و تعداد زیادی از مدیران و قهرمانان جوان ما در اینجا آموزش دیده اند.

صالحی امیری ضمن دعوت از مسئولان ورزش کشتی کشور مجارستان برای حضور در تهران از ضرورت عقد تفاهنامه برای توسعه ورزش و کشتی دو کشور در زمینه تبادل مربی، کمپ تمرینی مشترک، تقویت ظرفیت آموزش یاد کرد و افزود: جامعه ایران ذهنیت مثبت و خوبی بعنوان دوست نسبت به کشور مجارستان دارد و آمادگی همکاری مجدانه در زمینه‌های مختلف یاد شده را خواهیم داشت و سفارت کشورمان به نمایندگی از ما پیگیر خواهند بود.

رییس کشتی مجارستان هم در این دیدار ضمن خوشامدگویی وابراز خوشحالی از حضور مسئولان ورزشی کشور ایران‌ در بوداپست اظهار داشت: ریشه ما و ایران به همدیگر شباهت دارد، در هر دو کشور ورزش کشتی از اهمیت بالایی برخوردار است و قهرمانان و هواداران خود را دارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر موفق به کسب میزبانی در ۲۰۲۳ شویم روی ایران حساب ویژه ای برای همکاری جدی باز کرده ایم افزود: دوست داریم کشتی گیران ما مثل شما باشند، کشتی چهارمین فدراسیون برتر مجارستان است و محبوبیت بالایی دارد و ورزشکاران ما با انگیزه بالا در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت می کنند.

رییس فدراسیون کشتی مجارستان با استقبال از توسعه روابط ورزشی دو کشور گفت: با وزیر خارجه کشور مجارستان در خصوص تقویت ویژه روابط ورزشی و اولویت ورزش دو کشور صحبت داشته ام و امیدوارم هرچه زودتر همکاری های فی مابین آغاز شود.

نمث سلیزار با تاکید بر ضرورت همکاری و کمک متقابل ایران برای حفظ کشتی ادامه داد: ما به حمایت فدراسیون کشتی ایران نیازمندیم. کشتی ورزش ملی ماست و حمایت بسیاری می شود.

در ادامه از آکادمی کشتی مجارستان و تالار مفاخر کشتی این کشور و کمپ تمرینی تیم‌های ملی کشتی مجارستان بازدید شد.

در این دیدار صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، نصراله سجادی مشاور عالی و فرید فتاحیان مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک ‌و علی اکبر شیریان هماهنگ کننده روابط ورزشی ایران و مجارستان، نمث سلیزار رییس فدراسیون کشتی و معاون حزب حاکم مجارستان، پیتر باچا مدیر اجرایی فدراسیون کشتی و عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، راسلو شوله مدیر آکادمی کشتی، تاماش لورینچ قهرمان المپیک و مدیر ورزشی آکادمی کشتی، چابا هگروش قهرمان المپیک و سفیر اکادمی کشتی و راسلو انچین دبیرکل فدراسیون کشتی حضور داشتند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق