دکتر دارابی-متخصص هیپنوتیزم و خودهیپنوتیزم-44030719-تهران.


کتاب هیپنوتیزم.نوشته دکتر دارابی.نشر آییژ. خودهیپنوتیزم چیست؟ اگر میخواهید خود هیپنوتیزم انجام دهید(نگران نباشید ! همه چیز امن است) ، کافیست یک جسم کوچک را برداشته و آنرا به نخ ببندید تا چیزی مشابه پاندول بسازید. حال آنرا از بالا گرفته و به سمت...

دکتر دارابی-متخصص هیپنوتیزم و خودهیپنوتیزم-44030719-تهران.

کتاب هیپنوتیزم.نوشته دکتر دارابی.نشر آییژ.

خودهیپنوتیزم چیست؟

اگر میخواهید خود هیپنوتیزم انجام دهید(نگران نباشید ! همه چیز امن است) ، کافیست یک جسم کوچک را برداشته و آنرا به نخ ببندید تا چیزی مشابه پاندول بسازید.

حال آنرا از بالا گرفته و به سمت چپ و راست نوسان دهید.روی پاندول تمرکز کنید و حین اینکه در حال تاب خوردن به چپ و راست است،تصور کنید که آن شی کوچک ،بجای نوسان در جهت چپ و راست،در حال انجام یک نوسان دایره ای است.

پس از لحظاتی،خواهید دید که شی بصورت دایره ایی در حال نوسان است درحالیکه شما این کار را بصورت عمدی انجام ندادید.چیزی که اینجا رخ داد،این است که شما با دادن فرمانهایی به ضمیر ناخودآگاه خود،باعث شدید که عضلاتتان بدون اینکه بدانید و حس کنید،در جهتی حرکت کند که حرکت دایره ایی ایجاد شود.تبریک عرض میکنیم ! شما اولین آزمایش ساده ی خود هیپنوتیزم را انجام دادید.

فرآیند خودهیپنوتیزم،مشابه آزمایشی است که انجام دادیم.با این تفاوت که شما به حالت ریلکسیشن عمیق تری فرو خواهید رفت (حالتی که ضمیر خودآگاه شما تقریبا به خواب رفته و ضمیر ناخودآگاه غلبه خواهد داشت) درحالیکه شما هیپنوتیزم را انجام میدهید.با ادامه مطلب همراه شوید تا مراحل انجام یک فرآیند خود هیپنوتیزم واقعی و ساده را فرا گیرید.

مراحل خود هیپنوتیزم

به جایی بروید که بتوانید تنها باشید و کسی نیز مزاحمتان نشود. روی یک تخت یا مبل راحت،به پشت دراز بکشید. چشمهایتان را بسته و شروع به تنفس عمیق کنید.هرچقدر تنفس شما عمیق تر باشد،در انجام خود هیپنوتیزم موفق تر خواهید بود. تمرکز روی هرکدام از اعضای بدن را آغاز کرده و هربخش از بدن را در حالت آرامش و ریلکس تصور کنید.میتوانید یک هاله نورانی آبی را تصور کنید که در بدن شما در گردش بوده و با عبور آن از اطراف اعضای بدنتان،آنها را ریلکس میکند.مثلا روی دست راست تمرکز کرده و سپس عضلات آنرا شل کرده و همه توجه خود را معطوف به حس آرامش حاصل از آن کنید.شما میتوانید از عبارات و تلقین هایی نظیر “آرام” یا “من اکنون درحال آرام شدن هستم” ، برای کمک به خود استفاده کنید.به همین شکل ، تمرکز خود را روی اعضای دیگر برده و همه بدن خود را آرام و ریلکس کنید و نهایتا به تصور همه بدن خود،بصورت ریلکس و آرام بپردازید درحالی که توده آبی همه آنرا در بر گرفته است و حس خارق العاده ایی دارید. شما میتوانید آنقدر این عملیات را انجام دهید که واقعا حس کنید در حال به خواب رفتن هستید. حال تصور کنید که یک بالن هلیوم به دست راست شما گره زده شده و میخواهد آنرا به سمت بالا بکشد.تصور کنید این بالن آنقدر بزرگ است که میتواند دست راست شما را تماما بالا بکشد. اگر تمرکز را بصورت صحیح انجام داده و به خوبی تخیل خود را با همه جزییات به کار انداخته باشید،کم کم دست راست شما بالا خواهد آمد.

خودهیپنوتیزم برای تغییر باورها و ایجاد تغییرات

حال شما میتوانید خود را هیپنوتیزم کنید تا بتوانید آهسته آهسته باورهای خود را تغییر دهید.برای مثال،اگر برای یک پرزنتیشن ، و یا سخنرانی گروهی استرس و نگرانی دارید،میتوانید خود را درحال سخنرانی تصور کنید درحالیکه کاملا با اعتماد به نفس هستید.

تصور کردن عکسها،یکی از قویترین تلقین هاست.اگر در ذهن خود،خود را چندین بار درحال سخنرانی کردن با اعتماد به نفس کامل تصور کنید،کم کم میتوانید در زندگی واقعی نیز همین کار را کرده و در سخنرانی مورد نظر با قدرت ظاهر شوید.

توصیه دیگر ما این است که صدای خود را ضبط کرده و پس از آن،با صدای خود مراحل ریلکسیشن و تلقینها را داشته باشید.بدین ترتیب میتوانید حین انجام خود هیپنوتیزم،تمرکز بیشتری داشته باشید.

کاربردهای دیگر خود هیپنوتیزم

شما میتوانید تقریبا هر رفتار نامطلوب خود را با خود هیپنوتیزم ، اصلاح کنید و کنار بگذارید.کافیست بصورت مداوم،ضمیر ناخودآگاه خود را آموزش دهید که تصویر نهایی مطلوب چگونه است و آنرا مدام تصور کنید.شما میتوانید از خود هیپنوتیزم برای افزایش سرعت یادگیری،افزایش سرعت درمان و بهبودی(مثلا سرماخوردگی ها) ،جبران کمبود خواب و کسب نشاط،و یا افزایش انگیزه خود برای رسیدن به هدف و غیره استفاده کنید.مثلا یک ورزشکار میتواند با تصور کردن اینکه وزنه های سنگین تری را بلند میکند،سرعت پیشرفت خود را افزایش دهد.در واقع با اینکار،ضمیر ناخودآگاه یاد میگیرد که دستوری که به او دادید را عملی کرده و کم کم آنرا به واقعیت تبدیل کند.

سایت آن لیمیتد

خود هیپنوتیزم چیست؟ .. متخصص خودهیپنوتیزم در تهران ، بهترین مشاور هیپنوتیزم . خطرات هیپنوتیزم ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در شمال تهران ،بهترین متخصص هیپنوتیزم در سعادت آباد ،بهترین متخصص هیپنوتیزم در شهرک غرب ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در صادقیه ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در آریاشهر.خود هیپنوتیزم چیست؟ .. متخصص خودهیپنوتیزم در تهران ، بهترین مشاور هیپنوتیزم . خطرات هیپنوتیزم ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در شمال تهران ،بهترین متخصص هیپنوتیزم در سعادت آباد ،بهترین متخصص هیپنوتیزم در شهرک غرب ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در صادقیه ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در آریاشهر.خود هیپنوتیزم چیست؟ .. متخصص خودهیپنوتیزم در تهران ، بهترین مشاور هیپنوتیزم . خطرات هیپنوتیزم ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در شمال تهران ،بهترین متخصص هیپنوتیزم در سعادت آباد ،بهترین متخصص هیپنوتیزم در شهرک غرب ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در صادقیه ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در آریاشهر.خود هیپنوتیزم چیست؟ .. متخصص خودهیپنوتیزم در تهران ، بهترین مشاور هیپنوتیزم . خطرات هیپنوتیزم ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در شمال تهران ،بهترین متخصص هیپنوتیزم در سعادت آباد ،بهترین متخصص هیپنوتیزم در شهرک غرب ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در صادقیه ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در آریاشهر.خود هیپنوتیزم چیست؟ .. متخصص خودهیپنوتیزم در تهران ، بهترین مشاور هیپنوتیزم . خطرات هیپنوتیزم ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در شمال تهران ،بهترین متخصص هیپنوتیزم در سعادت آباد ،بهترین متخصص هیپنوتیزم در شهرک غرب ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در صادقیه ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در آریاشهر.خود هیپنوتیزم چیست؟ .. متخصص خودهیپنوتیزم در تهران ، بهترین مشاور هیپنوتیزم . خطرات هیپنوتیزم ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در شمال تهران ،بهترین متخصص هیپنوتیزم در سعادت آباد ،بهترین متخصص هیپنوتیزم در شهرک غرب ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در صادقیه ، بهترین متخصص هیپنوتیزم در آریاشهر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری