4 توانمندی‌ای که منتظران باید کسب کنند/ انتظار آمادگی روحی می‌خواهد


4 توانمندی‌ای که منتظران باید کسب کنند/ انتظار آمادگی روحی می‌خواهد

حجت‌الاسلام نصوری با شرح آمادگی‌هایی که منتظران باید کسب کنند، گفت: منتظر باید از نظر روحی در آمادگی بالا باشد تا در مقابل حوادث و مصیبت‌ها از کوره در نرود و بار سنگین رسالت و آگاهی‌های عظیم را بر عهده بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» درباره ابعاد انتظار، اظهار کرد: انسان منتظر باید از آمادگی همه جانبه برخوردار باشد، توانمندی های فکری از جمله مهمترین این آمادگی ها است. سقف های سنگین و رسالت های بزرگ پایه های محکم می خواهد که بتواند در مقابل همه سختی ها مقاوم باشد.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) تصریح کرد: در دوره انتظار انسان منتظر باید بنیان های فکری عمیق پیدا کند تا در مقابل افکار و اندیشه های مختلف مقاوم شود.

وی در ادامه بیان کرد: دیگر آمادگی که یک منتظر باید در دوره انتظار کسب کند، توانمندی های روحی است، یعنی منتظر باید از نظر روحی در آمادگی بالا باشد تا در مقابل حوادث و مصیبت ها از کوره در نرود و بار سنگین رسالت و آگاهی های عظیم را بر عهده بگیرد. در واقع انتظار ظرفیت وجودی ما را در کنار گرفتاری ها مقاوم می کند.

حجت الاسلام نصوری تاکید کرد: از این رو باید از خدا بخواهیم در این مسیر ثابت قدم باشیم: «ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ». دلم را بر دین خود استوار بدار. در عصر غیبت افراد غربال می شوند آنها ایمان بالا و نگاه توحید محورِ قوی‌تری دارند، مقتدر و استوار می مانند.

معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ابراز کرد: سومین آمادگی ضروری برای منتظران، آمادگی در عمل است. این روش، روشی است که انبیای الهی به ما آموخته اند چنان که خدای متعال در سوره مبارکه حدید آیه 25، می فرماید: «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ؛ همانا ما پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنان کتاب و ترازو [ی تشخیص حق از باطل] نازل کردیم تا مردم به عدالت بر خیزند».

وی تاکید کرد: در بینش دینی افراد نه با عمل بلکه با بینش خود از عمل به ارزش می رسند، این توجه را باید در نحو احسن داشته باشیم.

حجت الاسلام نصوری چهارمین آمادگی ای موردنیاز انتظار را برنامه ریزی دانست و گفت: منتظر باید طرح و برنامه داشته باشد و با نقشه سازندگی دنبال لوازم و مصالح باشد و طبق معیارها حرکت کند و بنابر دو میراث گرانبهای نبوی(ص) یعنی قرآن و عترت، برنامه ریزی و عمل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر جامعه از انتظارات الهی فاصله گرفته باید منتظران همه تلاش شان را بکنند تا جامعه را به سمت توحیدمحوری سوق دهد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند