اینتل بازهم ناچار به کاهش قیمت پردازنده‌های نسل دوازدهمی شد


اینتل بازهم ناچار به کاهش قیمت پردازنده‌های نسل دوازدهمی شد

بر اساس گزارش نشریه دیجی تایمز اینتل در پی کاهش تقاضا تصمیم گرفته قیمت پردازنده‌های نسل دوازدهمی خود را برای دومین بار در سال میلادی جاری کاهش دهد. جزئیات درباره کاهش قیمت پردازنده‌های Alder Lake اینتل را شهر سخت افزار بخوانید.منابع مطلع در صنعت...

بر اساس گزارش نشریه دیجی تایمز اینتل در پی کاهش تقاضا تصمیم گرفته قیمت پردازنده‌های نسل دوازدهمی خود را برای دومین بار در سال میلادی جاری کاهش دهد. جزئیات درباره کاهش قیمت پردازنده‌های Alder Lake اینتل را شهر سخت افزار بخوانید.

منابع مطلع در صنعت کامپیوترهای شخصی به نشریه دیجی تایمز تامیز گفته‌اند اینتل در فصل دوم امسال قیمت پردازنده‌های نسل دوازدهمی را برای شرکای اصلی خود به میزان 10 درصد کاهش داده بود اما حالا قصد دارد 5 درصد دیگر کاهش قیمت را اعمال کند. کاهش قیمت پردازنده‌های نسل دوازدهمی شامل مدل‌های Core i5 و Core i7 می‌شود.

در همین رابطه بخوانید:

- منتظر سقوط آزاد بازار مادربرد در پاییز پیشِ رو باشید

گفته می‌شود کاهش قیمت جدیدترین نسل از پردازنده‌های اینتل تا این حد بی سابقه است و در گذشته اینتل صرفاً قیمت پردازنده‌های قدیمی‌تر یا صرفاً برخی مدل‌ها را کاهش می‌داد. ظاهراً این بار تحولات بازار سخت افزار و رکود در بازار کامپیوترهای شخصی اینتل را ناچار به کاهش قیمت‌های خود تخفیف دادن به شرکای بزرگ کرده است.

اینتل بازهم ناچار به کاهش قیمت پردازنده‌های نسل دوازدهمی شد

می دانیم دوران همه گیری کرونا موجب رشد بی سابقه فروش کامپیوترهای شخصی شده بود و کمپانی‌های بزرگ سود هنگفتی به جیب زدند. حالا در نیمه دوم سال 2022 همه نشانه‌ها حاکی از کاهش فروش کامپیوترهای شخصی و کاهش شدید تقاضا است.

جالب اینکه ادعا شده کاهش فروش کامپیوترهای شخصی حتی بدتر از پیش بینی‌ها بوده و سازندگان را غافل گیر کرده است. برای نمونه گفته می‌شود یکی از پنج سازنده بزرگ کامپیوترهای شخصی در دنیا خود را برای کاهش 70 الی 80 درصدی سفارش گذاری خود برای ماه ژوئیه آماده می‌کند.

برای درک بهتر وضعیت بازار کامپیوترهای شخصی بد نیست اشاره کنیم اخیراً چین صحنه ششصد و هجده مین فستیوال خرید سالانه خود بود که کاهش 20 تا 30 درصدی را نشان می‌دهد.

هم زمان می دانیم در فصل چهارم سال میلادی جاری پردازنده‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake اینتل از راه می‌رسند و حتی امکان عرضه سری AMD Ryzen 7000 رقیب پیش از آن وجود دارد. البته گفته می‌شود پردازنده‌های جدید اینتل و AMD به اندازه‌های وسوسه کننده نیستند که به افزایش چشمگیر فروش منجر شوند و احتمالاً کاهش تقاضا ادامه خواهد یافت.

حالا باید منتظر ماند و دید تغییر قیمت‌ها برای مصرف کنندگان چقدر محسوس خواهد بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین