جریمه 90 میلیون دلاری گوگل بخاطر غرامت به 48 هزار توسعه دهنده برنامه


جریمه 90 میلیون دلاری گوگل بخاطر غرامت به 48 هزار توسعه دهنده برنامه

دادگاه سانفرانسیسکو به شرکت گوگل دستور داد که به ۴۸ هزار توسعه دهنده اپلیکیشن غرامت پرداخت کند.

گوگل برای حل یک پرونده حقوقی، با توسعه دهندگان نرم افزار توافق کرده که ۹۰ میلیون دلار پرداخت کند تا پرونده بسته شود. طبق اسناد دادگاه این شکایت مربوط به درآمد توسعه دهندگان از تولید اپلیکیشن برای موبایل‌های اندرویدی و تشویق کاربران به خرید در اپ بوده است.

طبق شکایت توسعه دهندگان اپلیکیشن در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو، شرکت گوگل متهم شده که با سواستفاده از سازش با تولید کنندگان موبایل، موانع فنی و توافقنامه‌های تقسیم درآمد، اکوسیستم اپلیکیشن‌ها را محدود کند تا در نتیجه، بیشتر پرداخت‌ها از سیستم "گوگل پلی بیلینگ (Google Play billing) " با کارمزد از پیش تعیین شده ۳۰ درصدی انجام شود.

این شرکت به عنوان بخشی از فرآیند تسویه، باید ۹۰ میلیون دلار برای پشتیبانی از توسعه دهندگانی که درآمد سالانه شان از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ میلادی ۲ میلیون دلار یا کمتر بوده پرداخت کند.

جریمه 90 میلیون دلاری گوگل بخاطر غرامت به 48 هزار توسعه دهنده برنامه

البته دادگاه باید این تسویه را تایید کند. به گفته نماینده شاکیان، حدود ۴۸ هزار توسعه دهنده اپلیکیشن شایسته دریافت ۹۰ میلیون دلار غرامت مذکور هستند. همچنین شایان ذکر است که شرکت گوگل همزمان درگیر پرونده‌های زیادی است و اغلب در آن‌ها شکست می‌خورد.

بیشتر بخوانید

چین فعالان مجازی را به دریافت مجوز ملزم می‌کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)