سلمان خان در کنار خانواده پر جمعیتش!


سلمان خان در کنار خانواده پر جمعیتش!

در رسانه‌ها از او به عنوان یکی از موفق‌ترین بازیگران سینمای هند یاد می‌شود. نام او از سوی فوربز در فهرست ۱۰۰ سرگرمی‌ساز مشهور جهان در سال ۲۰۱۵ قرار گرفت. خان با آمیتاب باچان در رتبهٔ ۷۱ این فهرست با درآمد ۳۳٫۵ میلیون دلاری...

در رسانه‌ها از او به عنوان یکی از موفق‌ترین بازیگران سینمای هند یاد می‌شود. نام او از سوی فوربز در فهرست ۱۰۰ سرگرمی‌ساز مشهور جهان در سال ۲۰۱۵ قرار گرفت. خان با آمیتاب باچان در رتبهٔ ۷۱ این فهرست با درآمد ۳۳٫۵ میلیون دلاری قرار گرفت. طبق فهرست ۲۰۱۸ فوربز از ۱۰۰ سلبریتی دریافت‌کنندهٔ بیشترین دستمزد، خان با درآمد ۳۷٫۷ میلیون دلاری در رتبهٔ ۸۲ قرار گرفت. او همچنین از سال ۲۰۱۰ به عنوان مجری در برنامهٔ رئالیتی شو بیگ باس فعالیت دارد. خان از سال ۱۹۷۴ تا ۲۰۲۰ در ده فیلم پرفروش سال بازی کرده که در تاریخ سینمای هند برای هر بازیگری بالاترین رقم است.

سلمان خان در کنار خانواده پر جمعیتش!

سلمان خان پسر ارشد سلیم خان است و حرفهٔ بازیگری خود را با بازی در نقش مکمل فیلم یک همسر باید مثل این باشد (۱۹۸۸) آغاز کرد و سپس نقش اصلی فیلم من عاشق شدم (۱۹۸۹) را بر عهدهٔ داشت. او در بالیوود این روند را در دههٔ ۱۹۹۰ با نقش‌های مختلفش مانند درام عاشقانهٔ من برای تو چه کسی هستم؟ (۱۹۹۴)، کمدی اکشن هر کسی سبک خود را دارد (۱۹۹۴)، تریلر اکشن کاران آرجون (۱۹۹۵)، کمدی همسر شماره ۱ (۱۹۹۹) و درام خانوادگی ما با هم هستیم (۱۹۹۹) ادامه داد. در پی یک دورهٔ کوتاه از افول در دههٔ ۲۰۰۰، خان در دههٔ ۲۰۱۰ با بازی در نقش اصلی فیلم‌های اکشن موفقی مانند نترس (۲۰۱۰)، آماده (۲۰۱۱)، زمانی تایگر وجود داشت (۲۰۱۲)، لگد (۲۰۱۴)، سلطان (۲۰۱۶) و تایگر زنده است (۲۰۱۷) به شهرت جهانی دست یافت.

سلمان خان در کنار خانواده پر جمعیتش!

خان علاوه بر حرفهٔ بازیگری، مجری تلویزیونی است و از طریق مؤسسهٔ خیریهٔ خود، انسان بودن، به ترویج اهداف بشردوستانه می‌پردازد. زندگی خارج از سینمای خان با جنجال‌ها و مشکلات حقوقی همراه بوده‌است. او در سال ۲۰۱۵ به دلیل بی‌احتیاطی در رانندگی که طی آن پنج نفر را با ماشین خود زیر گرفت و یک نفر را کشت، به قتل غیرعمد محکوم شد اما محکومیت او در دادگاه تجدید نظر لغو شد. در ۵ آوریل ۲۰۱۸، خان در پروندهٔ شکار غیرقانونی سیاه‌کل مجرم و به پنج سال زندان محکوم شد. او در حال حاضر با وثیقه آزاد است و درخواست تجدید در حال رسیدگی است.

سلمان خان در کنار خانواده پر جمعیتش!

سلمان خان موفق‌ترین بازیگر بالیوود در گیشه فروش می‌باشد اکثر فیلم‌های اکران شده از او با استقبال چشمگیر رو به رو می‌شود و حتی پرفروشترین فیلم تاریخ بالیوود «هم آپ که هه کُن» نیز با بازیگری سلمان خان می‌باشد.

سلمان خان در کنار خانواده پر جمعیتش!

سلمان خان در سال ۱۹۸۸ بازیگری را با بازی در نقش فرعی فیلم Biwi Ho To Aisi ساخته جی کی بهاری به سینما قدم گذاشت و اولین موفقیت تجاری خود را مدیون اولین همکاری خود با سورج در سال ۱۹۸۹ در فیلم «منه پیار کیا» می‌داند که خیلی در کار او تأثیر گذاشت و سلمان توانست جایزه بهترین بازیگر مرد تازه‌وارد را برای این فیلم به دست آورد هم چنین فیلم موفقیت‌های زیادی را نیز در خارج از هند کسب کرد و در کشورهای مختلفی از جمله اسپانیا نیز اکران شد و پر فروش‌ترین فیلم دهه ۸۰ لقب گرفت همین امر موجب گشت تا سلمان در فیلم‌های متعدد بعدی بدرخشد که می‌توان به فیلم‌های «ساجن» در سال ۱۹۹۱ و «هم آپ که هه کُن» در سال ۱۹۹۴ و «کارن آرجون» در سال ۱۹۹۵ و «پیار کیا تو درنا کیا» در سال ۱۹۹۸ و «هم سات سات هه» در سال ۱۹۹۹ اشاره کرد که طی هفت سال فعالیت حرفه‌ای بازیگری توانست بالاترین دستمزدها را از آن خود کند. ۸ تا از فیلم‌هایی که او در آن‌ها ایفای نقش کرده‌است، درآمد ناخالصی در حدود بیش از ۱۰۰ کرور (۱۸٫۲میلیون دلار آمریکا) بدست آورد، و او را به یکی از بازیگران برجسته و موفق، در تاریخ سینمای هند تبدیل کرد.

سلمان خان در کنار خانواده پر جمعیتش!

به این ترتیب، خان، خود را به عنوان یکی از بازیگران موفق و یکی از پرطرفدارترین ستاره‌های سینمای هند، معرفی کرد.

سلمان خان در کنار خانواده پر جمعیتش!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی