تفرقه و اختلاف هم سطح عذاب هاى آسمانى است


تفرقه و اختلاف هم سطح عذاب هاى آسمانى است

دشمنانی که درصدد هستند میان پیروان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند، اساسا به دنبال از بین بردن اصل اسلام هستند

تفرقه و اختلاف هم سطح عذاب هاى آسمانى است
انوار احمد، مدرس علوم قرآنی در مدرسه قرآن حمزه(ع) در شهر آدیس آبابا کشور اتیوپی در گفتگو با تقریب با بیان اینکه اتحاد و همبستگی میان مسلمانان یک نعمت الهی است، بیان داشت: به وجود آمدن وحدت و حفظ آن در صدر اسلام سبب ایجاد قدرت مسلمانان شد و آن ها توانستند در مقابله با دشمنان مختلف پیروز شوند و به امتیازات بسیاری دست یابند.

انوار احمد در ادامه افزود: تردیدی وجود ندارد که وحدت سبب پیروزى مى شود، به طورى که اگر در جبهه مسلمانان اختلاف به وجود آمده باشد و در جبهه دشمنان وحدت حاکم باشد، بی شک پیروزی با دشمنان خواهد بود. زیرا اتحاد و همدلی باعث جلوگیری از هرج و مرج و زمینه سازی برای اجرای حق و عدالت می شود.

او در ادامه تصریح کرد: قرآن تفرقه و اختلاف را هم سطح عذاب هاى آسمانى می داند و مى فرماید: بگو: خداوند قادر است که از بالا یا از زیر پاى شما عذابى بر شما بفرستد، یا به صورت دسته هاى پراکنده شما را به جان هم بیندازد و طعم جنگ و اختلاف را به هر یک از شما به وسیلة دیگرى بچشاند. در همین زمینه پیامبر بزرگ اسلام نیز فرموده است: «الإجتماعُ لأُمّتی رَحمةٌ والفُرقة عذابٌ؛ وحدت برای امت من مایه رحمت است، و تفرقه موجب عذاب.

انوار احمد همچنین اظهار داشت: دشمنانی که درصدد هستند میان پیروان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند، اساسا به دنبال از بین بردن اصل اسلام هستند. این هم خواسته دشمنانی است که از بیرون جوامع اسلامی نقشه های جدی برای ایجاد شکاف میان مسلمانان در دست اجرا دارند و برای عملی کردن آن از میان برخی از مسلمانان استفاده می کنند.

او تصریح کرد: قرآن فرقه گرایی و پراکندگى میان مسلمانان را کار مشرکان می داند و مسلمانان را از همانندی با آنها به شدت نهى کرده است و با صراحت مى فرماید: از مشرکین نباشید، از کسانى که دین خود را پراکنده ساختند و گروه های پراکنده ای بودند و هر حزبی به آنچه نزد خودشان هست، دل خوش هستند. از این رو هوشیاری همه ملت های اسلامی از نفاق افکنی دشمنان بیش از هر وقت دیگری ضرورت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند