سایه کمبود برق همچنان روی اقتصاد عراق


سایه کمبود برق همچنان روی اقتصاد عراق

پیش بینی‌ها حاکی از آن است که در تابستان سال جاری تقاضای برق در عراق 1400 مگاوات افزایش خواهد یافت و این کشور هنوز هم با مشکل در تامین نیرو مواجه...

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از MEES، تقاضای برق در عراق همچنان رو به افزایش است و زیرساخت‌های شبکه توزیع نیرو در این کشور هنوز هم با چالش جدی در تامین نیاز مردم مواجه است و با بیش از ظرفیت در حال کار هستند.

دولت عراق پیش‌بینی کرده بود تقاضای برق در این کشور در پیک تابستان امسال نسبت به سال گذشته 1400 مگاوات افزایش خواهد یافت و به 34 هزار و 180 مگاوات خواهد رسید. احتمالا طی سال جاری عراق رکورد جدیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مصرف برق به ثبت خواهد رساند.

در کنار کمبود تولید نیرو، خارج شدن یک خط انتقال برق باعث شده تا 3500 مگاوات از ظرفیت تولید و توزیع نیرو در استان بصره کم شود.

اسناد وزارت برق عراق حاکی از آن است که تقاضای برق در این کشور نسبت به سال گذشته 8.8 درصد افزایش یافته و به 19 هزار و 810 مگاوات رسیده است. البته ظرفیت تولید برق عراق هم بنا به گزارش این وزارتخانه از 22 هزار مگاوات به 23 هزار و 400 مگاوات افزایش یافته است.

با این حال اما رسیدن به این رقم همچنان برای عراق یک چالش جدی محسوب می‌شود. وزارت برق عراق پیش‌بینی کرده اختلاف بین ظرفیت تولید و تقاضای برق در این کشور در فصل تابستان به 10 هزار و 800 مگاوات خواهد رسید که نسبت به سال گذشته 1800 مگاوات بیشتر شده است.

وزارت برق عراق گفته؛ با در نظر گرفتن اتلاف نیرو در شبکه توزیع این رقم به 12 هزار و 200 مگاوات خواهد رسید.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری