سباستین فتل خواهان حل مشکل گرد و خاک ترمز در فرمول یک


فرمول یک ایران – قهرمان جهان چهار دوره از مسابقات فرمول یک از فیا خواسته تا هرچه زودتر در مورد تنفس غبار خطرناک ترمزهای کربنی در طول مسابقات اقدامی انجام دهد. وقتیکه از راننده تیم فرمول یک استون مارتین در مورد تیرگی و خاک روی صورتش پس از مسابقه...

فرمول یک ایران – قهرمان جهان چهار دوره از مسابقات فرمول یک از فیا خواسته تا هرچه زودتر در مورد تنفس غبار خطرناک ترمزهای کربنی در طول مسابقات اقدامی انجام دهد.

وقتیکه از راننده تیم فرمول یک استون مارتین در مورد تیرگی و خاک روی صورتش پس از مسابقه اتریش سوال شد، وی بیان کرد:

این چیزی است که من فکر می کنم آنها نیاز دارند که روی طراحی داکت های ترمز امسال کار کنند، اکسل جلو تمام گرد و غبار حاصل از ترمزگیری را به سمت صورت ما می فرستد و این اصلا خوب نیست. غبار کربن اصلا چیز سالمی برای تنفس کردن نیست. امیدوارم که فیا به این موضوع خیلی زود نگاهی کند به این خاطر که (وجود) چنین چیزی بی هدف است و تغییر آن آسان!

تغییرات قوانین امسال، سبب شده که گرد و غبار بیشتری از ترمز های کربنی به سمت راننده ارسال شود. البته این مشکل، مشکل تازه ای نیست.

میکا سالو راننده پیشین فرمول یک که در سال 2005 پزشکان حجم عظیمی از گرد و غبار کربنی را در شش های او دیده بودند گفت:

اگر که در شش های من اینقدر گرد و غبار وجود دارد، مایکل شوماخر که پس از من 10 سال به رانندگی ادامه داد چقدر دارد!؟

والتری بوتاس نیز در فصل 2019 بیان کرد:

هر موقع بعد از مسابقه وقتی عطسه می کنید، سیاه است. حساب کنید که هرسالی که می گذرد اینطور است، مطمئن نیستم که این مسئله چه تاثیری بر بدن شما دارد. هیچ ایده ای ندارم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان