ظهور در امتداد غدیر قرار دارد/ دعای ندبه حقیقت غدیر را نشان می دهد


ظهور در امتداد غدیر قرار دارد/ دعای ندبه حقیقت غدیر را نشان می دهد

آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه ظهور در امتداد غدیر قرار دارد گفت: در دعای ندبه حقیقت غدیر نشان و حاکمیت خداوند بر هستی تبیین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، «سید شرف الدین ملک حسینی» در جمع مردم شیراز در حرم امامزاده احمدبن موسی با تبریک میلاد "امام هادی (ع)" به تشریح شخصیت این امام همام و نکاتی دینی در باب غدیر پرداخت و گفت: حضرت علی (ع) شخصیتی است که حقیقت امامت را ترسیم کرد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: مفهوم غدیر در دعای ندبه به زیبایی به چشم می خورد ، دعایی که از توحید، نبوت و ولایت از امیرمومنان علی (ع) آغاز و به امام عصر (عج) ختم می شود.

وی به تشریح ماجرای غدیر پرداخت و اذعان کرد: نبی اکرم (ص) امامت و ولایت امام علی(ع) را برای بشریت تبیین کرد و این یعنی مقدمه ای برای حاکمیت خداوند بر هستی و تاریخ نشان داد که این موضوع محقق نشد و امام عصر تجلی بخش این حقیقت می شود.

ملک حسینی با بیان اینکه دعای ندبه حقیقت غدیر را به خوبی نشان داده و حاکمیت خدا از مسیر انسانی را که تجلی صفات خداوند در هستی است را تبیین می کند گفت: امام عصر (عج) حقیقتی است که این حاکمیت را تجلی می بخشد و ندبه نشان می دهد ظهور در امتداد غدیر قرار دارد.

او با تاکید بر اینکه انسان بین غدیر و ظهور باید در انتظار حقیقت باشد، تصریح کرد: انسان در انتظار است تا دوران ظلم به پایان برسد عدالت جای ظلم را بگیرد، صلح جای جنگ، انسانیت جای وحشی گری، امنیت جای نا امنی، و توحید جای کفر را بگیرد و این خواسته به واسطه کسی محقق می شود که باید حامل علوم الهی ، ولایت و تمام شرف و اخلاق انسانی باشد.

نماینده سابق ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به انتظار و ظهور اشاره کرد و افزود: نوع انتظار ها برای این جهان که خواست بشریت است متفاوت بوده و در واقع بشر در انتظار ظهور است.

این مدرس حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه فطرت انسان ها در انتظار چنین اتفاقی است و در ادیان های دیگر از این ظهور خبر داده شده است گفت: نباید در منجلاب دوران غرق و در دوران جهل جاهل نشویم و منتظر واقعی ظهور باشیم.

آیت الله ملک حسینی، اظهار کرد: در انتظار عمومی، همه انسان ها منتظر جهانی بر مدار شرف انسانی و عدل هستند اما خودشان هیچ نقش آفرینی برای تحقق آن نمی کنند و نمی دانند چه کسی می آید؟ و چگونه ظهور اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: شیعه در انتظار خاص قرار دارد و می داند نباید وضع موجود را بپذیرد و به آینده امید دارد و می داند که باید برای آینده نقش آفرینی کند.

آیت الله ملک حسینی نگاه تحول آفرین شیعه را مهم ارزیابی و اذعان کرد: شیعه، پیکار گری در مقابل دشمن خداوند بوده و شماتت بر او اثر گذار نبوده و انسانیست با همتی بلند، مقاوم و محب خداوند که با سایر منتظران متفاوت است و از جسمش برای این انتظار می گذرد.

وی انتظار خاص شیعه را ورای همه این توصیفات عنوان کرد و گفت: وجود انسان شیعه در انتظار و این انتظار ندبه گرایانه و دلسوز برای ظهور متفاوت بوده و بر خلاف انتظار عام که انسان ها نقشی ندارند و تماشاگر هستند این منتظران مدیریت و کارگردانی می کنند که چنین شخصیت هایی همچون بحر العلوم و شیخ مفید هستند تا بستر را برای ظهور فراهم کنند .

وی با بیان اینکه حضرت مهدی (عج) حجت خدا بر ماست و غیبت چنین انسانی موجب تاریکی، رنج، محنت، نفاق، شرک و کفر و ضلالت شده است، تصریح کرد: کسانی که غدیر را برای بشر تفسیر کردند منتظرانی هستند که برای دوران غیبت اشک می ریزند و می دانند اگر او بیایید معنای حقیقی حاکمیت بر هستی محقق می شود.

آیت الله ملک حسینی در پایان، با تاکید بر اینکه امام زمان (عج) تجسم تمامی زیبایی هاست و تمامی میراث انبیا و مکارم اوصیا در دست اوست، خاطر نشان کرد: انتظار ظهور توسط ائمه فراتر از همه انتظار ها است.

پایان پیام/630

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)