مسابقه سراسری حفظ قرآن «الغدیر» با مشارکت 114 حافظ قرآن


مسابقه سراسری حفظ قرآن «الغدیر» با مشارکت 114 حافظ قرآن

آستان مطهر علوی از برگزاری مسابقه سراسری حفظ قرآن «الغدیر» با حضور ۱۱۴ حافظ و قاری در عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، واحد دارالقرآن بانوان متعلق به امور فکری و فرهنگی در آستان مطهر علوی همزمان با آغاز هفته ولایت، مسابقه سراسری قرآن بانوان «الغدیر» را با مشارکت 114 حافظ و قاری برگزار کرد.

دلال طباطبایی، مسئول واحد دارالقرآن بانوان گفت: واحد دارالقرآن کریم بانوان هرساله فعالیت ها و جشنواره های متعدد از جمله مسابقه سراسری حفظ قران کریم «الغدیر» که نخستین دوره آن قبل از کرونا به صورت حضوری و به دلیل کرونا به صورت آنلاین برگزار شد، برگزار می کند.

طباطبایی افزود: این مسابقه حفظ قرآن با مشارکت 114 نفر به صورت حضوری در رواق حضرت آمنه داخل صحن فاطمه زهرا(ع) برگزار شد. کمیته داوران حافظان آستان مطهر علوی نظارت این مسابقه را برعهده داشتند. داوران به کیفیت و حفظ، تجوید، وقف و ابتداء و صوت و نغم حکم می دهند.

از سوی دیگر، «زمن ابراهیمی» رئیس کمیته داوران گفت: متسابقین در رشته های مختلف حفظ شرکت می کنند. این مسابقه براساس حفظ بر سه مرحله تقسیم می شود که مرحله اول برای حفظ 10 جزء، مرحله دوم برای حفظ 20 جزء و مرحله سوم برای حفظ کامل قرآن کریم است..

وی افزود: این مسابقه در دو مرحله برگزار می شود که مرحله نخست مقدماتی است که در طول آن 30 نفر از 114 شرکت کننده وارد مرحله بعدی می شوند و 10 نفر از هر رشته حفظ و تلاوت با یکدیگر رقابت می کند تا سه نفر از هر رشته برگزیده شوند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند