بررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتور


بررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتور

در این مطلب به بررسی سدان جدید کرمان موتور یعنی کی ام سی جی 7 می‌پردازیم و مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو را معرفی می‌کنیم. با بررسی KMC J7 با ما باشید.خودروهای چینی این روزها در بازار داخلی ما به وفور یافت می‌شوند و شرکت‌های خودروسازی زیادی...

در این مطلب به بررسی سدان جدید کرمان موتور یعنی کی ام سی جی 7 می‌پردازیم و مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو را معرفی می‌کنیم. با بررسی KMC J7 با ما باشید.

خودروهای چینی این روزها در بازار داخلی ما به وفور یافت می‌شوند و شرکت‌های خودروسازی زیادی هم‌اکنون در حال مونتاژ محصولات چینی هستند. از جمله پرطرفدارترین سگمنت‌های این روزهای بازار ایران، کراس اوورهای شهری هستند، زیرا ظاهر زیبا و جذابی دارند و کیفیت ساخت آنها نیز قابل قبول است.

البته در میان آن دسته از کسانی که طرفدار کراس اوورهای جدید چینی هستند، عده زیادی همچنان به دنبال خرید سدان‌های جدید هستند و از داشتن چنین خودروهایی لذت می‌برند. خودروهای سدان جدیدی به تازگی وارد بازار شده است. یکی از این خودروها آریزو 6 پرو از مدیران خودرو است و حالا شرکت خودروسازی کرمان موتور اخبار شنیدنی و جذابی با خود آورده است.

بررسی KMC J7 ؛ خودرویی همه چیز تمام!

بررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتوربررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتور

این شرکت خودروسازی قرار است اقدام به مونتاژ و سپس عرضه خودروی کی ام سی جی 7 کند که یک سدان لیفت بک اسپرت به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که این خودروی تازه‌وارد به نوعی نسخه بهبود یافته جک جی 7 محسوب می‌شود و در بازارهای جهانی با نام A5 پلاس شناخته می‌شود. سدان KMC J7 توسط یکی از زیرشاخه‌های لوکس جک یعنی Sehol وارد بازار شده است.

خودروی تازه‌وارد کرمان موتور با کمک دانش فناورانه خودروسازان مطرحی نظیر فولکس واگن و سئات ساخته شده و شاید بتوان آن را به عنوان محصولی قابل اعتماد یاد کرد. گفتنی است که کرمان موتور روی همان پلتفرم جک جی 7 اقدام به ساخت کی ام سی جی 7 یا سهول ای 5 پلاس کرده است.

البته ناگفته نماند که خودروی سدان جدید این شرکت در بخش فنی و ظاهری تغییراتی کرده و تبدیل به یک خودروی جذاب و خشن شده است. لازم به ذکر است که KMC J7 رگه‌های یک خودروی اسپرت را دارد و عاشقان خودروهای اسپرت می‌توانند محصول جدید کرمان موتور را با راندمان پیشرانه بالا و گشتاور 300 نیوتن‌متری خریداری کنند.

بررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتوربررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتور

خودروی مذکور قادر است تنها در عرض 8 ثانیه از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و اگر بخواهیم در این سرعت خودرو را متوقف کنیم، باید از ترمزهای چهار چرخ دیسکی بهره ببریم. از جمله امکانات و تجهیزات ایمنی این خودرو در سرعت‌های بالا همین ترمزهای دیسکی است که مجهز به انواع و اقسام سیستم‌های کمکی دیگر شده و خوشبختانه از یک سیستم تعلیق مولتی لینک در قسمت عقب بهره می‌برد که وظیفه آن از کنترل خارج نشدن خودرو است.

هیولای کوچک کرمان موتور دارای تیپ‌های متنوعی است و هر یک از این تیپ‌ها امکانات رفاهی و آپشن‌های مختلفی دارند. کرمان موتور اعلام کرده اختلاف قیمت بین نسخه فول آپشن با نسخه پایه نزدیک به 35 درصد است، ولی به نظر می‌رسد این شرکت تنها یک نسخه از آن را وارد بازار داخلی کند.

اگر کرمان موتور اقدام به عرضه نسخه فول آپشنال کند، مشتریان می‌توانند از امکاناتی نظیر ترمز فعال، رادار نقطه کور و سیستم کمکی پارک بهره‌مند شوند. البته بر اساس آنچه از سهول ای 5 پلاس دیده‌ایم، نسخه نیمه فول آپشن کی ام سی جی 7 هم می‌تواند مشتریان را راضی نگه دارد.

اما به سر وقت بررسی KMC J7 از نظر طراحی ظاهری برسیم که الحق زیبا و جذاب است و در قیاس با نسخه قبلی این خودروی سدان همه چیز تمام از آب در آمده است. همچنین کابین نسبت به قبل جادارتر شده و فضای صندوق بار هم پیشرفت خوبی داشته است. هم‌اکنون این لیفت بک اسپرت را می‌توان به چشم یک خودروی خانوادگی دید که می‌تواند یاوری برای سفرهای خانواده‌های ایرانی باشد.

بررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتوربررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتور

البته در کنار همه این مزایا و نقاط قوت باید از حساسیت بالای پیشرانه توربوشارژ جی دی آی صحبت کرد. این پیشرانه‌ها نیازمند سوخت‌رسانی باکیفیت هستند و باید نگهداری از آنها را در اولویت قرار داد. قوای محرکه KMC J7 توسط یک جعبه دنده دو کلاچه به محور جلو منتقل می‌شود و مطمئنا در مقایسه با نسخه‌های ساده کیفیت بهتری دارد، اما متاسفانه در ترافیک‌های تند و سنگین استهلاک بالاتری دارد. توجه داشته باشید به احتمال زیاد طرفداران این خودرو خواهان شتاب و عملکرد این خودرو هستند و چندان به فکر استهلاک آن نخواهند بود.

طراحی داخلی کی ام سی جی 7

بیایید سری به درون کابین خودروی جدید کرمان موتور بیندازیم. این سدان جذاب و اسپرت فضای کابین نسبتا ساده‌ای دارد، اما شیک و زیبا طراحی شده است. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی این خودرو، نمایشگرهای دیجیتال با خطوط ساده و مستقیم این خودرو است که انصافا خوب طراحی شده‌اند.

کمپانی سازنده این محصول چینی تلاش کرده برای هماهنگی بین نمای بیرونی با نمای داخلی مولفه‌های اسپرت بودن را به کار ببندد و به همین خاطر از صندلی‌های یک‌دست و یکپارچه استفاده کرده است. نمایشگری که برای کنسول میانی طراحی شده به صورت عمودی ایستاده و تنظیمات بسیاری را با خود به ارمغان آورده است.

بررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتوربررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتور

اگر بخواهیم تخصصی‌تر بررسی کنیم، شرکت سازنده این خودرو از سبک مینیمالیستی برای طراحی بیرون و داخل بهره برده و یکی از ایرادهایی که به آن وارد می‌شود، ارگونومی ضعیف آن است، ولی خوشبختانه نقطه قوت آن جای دادن اجزا و وسایل زیاد در فضایی کوچک برای بهره بهینه بردن از فضای کم است.

کی ام سی جی 7 خودرویی آینده‌نگر است و شاهد مثال این آینده‌نگری نیز حضور امکاناتی نظیر اهرم تعویض دنده الکترونیکی، ترمز پارک برقی و نشانگرهای پشت فرمان دیجیتال است. همچنین غربیلک فرمان طوری طراحی شده که چشم‌نواز محسوب می‌شود. خوشبختانه همان‌طور که از این هیولای کوچک انتظار داریم، کیفیت متریال مناسب است و در مقایسه با سایر محصولات جک بهبود قابل توجهی داشته است.

بد نیست بدانید به لحاظ عرض و ارتفاع این خودرو همچون آریزو 6 پرو است، ولی چون طول این خودرو و فاصله محوری آن اندکی بیشتر است، فضای بیشتری در اختیار راننده و سرنشینان عقب می‌گذارد. همان‌طور که گفتیم این خودروی سدان چینی صندوق بار خوبی دارد که می‌توان حتی روی مسافرت‌های خانوادگی با آن حساب باز کرد.

طراحی ظاهری کی ام سی جی 7

با دیدن تصاویر کی ام سی جی 7 اولین چیزی که به ذهن هر کس می‌رسد این است که با محصولی خشن و تهاجمی مواجه هستیم که مولفه‌های اسپرت دارد. از هر طرف که به این خودرو نگاه کنیم متوجه حس و حال خوب آن خواهیم شد. از جمله مهم‌ترین بخش‌هایی که این سدان را در حد و اندازه یک هیولا توصیف می‌کنند، چراغ‌های کشیده و خشن و ورودی‌های هوای بزرگ در قسمت دماغه است.

بررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتوربررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتور

در نمای جانبی خودرو باز هم شرایط به همین منوال است، ولی خوشبختانه کمی از خوی وحشی خودرو کاسته می‌شود، اما همچنان شاهد خط شانه برجسته و فرم سیال سقف هستیم که در کنار رینگ‌های بزرگ و زاویه تند ستون C به ما یادآوری می‌کنند که با یک خودروی اسپرت سر و کار داریم.

در قسمت پشتی کی ام سی جی 7 شاهد قرارگیری چراغ‌های به هم پیوسته هستیم که در حال حاضر در اغلب خودروهای مدرن دیده می‌شود. گرافیک این چراغ‌ها بی‌نهایت جذاب طراحی شده و مطمئنا مورد پسند مشتریان قرار خواهد گرفت. کمی پایین‌تر از چراغ‌ها فرورفتگی و برآمدگی‌های صندوق و سپر دیده می‌شوند که طرحی نو پدید آورده‌اند.

همچنین سه ابزار اگزوزهای دوگانه، مه شکن‌های عمودی و دیفیوزر عقب روی طراحی ظاهری قسمت پشتی تأثیر به‌سزایی گذاشته‌اند. در پایان این قسمت از بررسی KMC J7 باید اعتراف کرد که محصول جدید کرمان موتور یکی از زیباترین سدان‌های چینی بازار ما است و به راحتی می‌تواند هر قشری را تحت تأثیر قرار دهد.

بررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتوربررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتور

بررسی KMC J7 از نظر مشخصات فنی

با دیدن پیشرانه 1.5 لیتری فکر هر خواننده‌ای که از مشخصات فنی سر در می‌آورد به این سمت می‌رود که با خودرویی ضعیف از نظر قوای محرکه روبه‌رو هستیم، اما نباید به صرف حجم موتور و نوع آن قضاوت کرد. کرمان موتور اعلام کرده موتور 1.5 لیتری مذکور مجهز به سیستم سوخت‌رسانی GDI شده و توربوشارژ آن هم به طور هیجان‌انگیزی ارتقا یافته است.

بنابراین پیشرانه KMC J7 هم‌اکنون قادر به تولید حداکثر قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر است. این میزان نیرو برای چنین خودرویی که نیمه لوکس محسوب می‌شود مناسب است. همچنین قوای محرکه این سدان چینی از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال داده می‌شود.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم این گیربکس دو کلاچه برای اغلب مسیرها عملکرد عالی دارد، ولی دقت و سرعت آن مثل رقبای آلمانی و ژاپنی‌اش نیست و به خصوص در ترافیک‌های سنگین و مناطق کوهپایه‌ای کم می‌آورد. حالا می‌توان گفت کی ام سی جی 7 می‌تواند در عرض 7.8 ثانیه از صفر تا سرعت صد کیلومتر بر ساعت را طی کند و یکی از سریع‌ترین خودروهای چینی بازار شود.

سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مستقل چند اتصالی یا مولتی لینک در عقب و همچنین ترمزهای چهار چرخ دیسکی از جمله مشخصات فنی این محصول اسپرت لیفت بک محسوب می‌شوند. وزن خودرو 1485 کیلوگرم است و در هر 100 کیلومتر مسافت حدودا 6 لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 است و حجم باک آن 55 لیتری خواهد بود.

بررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتوربررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتور

بررسی KMC J7 از نظر امکانات رفاهی و تجهیزات

شرکت خودروسازی کرمان موتور مشخص نکرده که قرار است کدام نسخه از این سدان چینی را راهی بازار داخلی کند. خبر خوب این است که این شرکت می‌تواند تیپ‌های مختلفی را برای عرضه انتخاب کند، چرا که تیپ‌های زیادی در چین وجود دارند. برای مثال نسخه فول آپشن KMC J7 دارای امکاناتی نظیر موارد زیر است:

صندوق عقب برقی، سیستم مالتی‌مدیا با نمایشگر عمودی، بلوتوث، سامانه تشخیص فرامین صوتی، کلاستر دیجیتال، دوربین 360 درجه، سنسورهای پارک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، روکش‌های چرمی، 4 کیسه هوا، سانروف چند حالته برقی، سامانه پایش فشار باد تایرها، چراغ‌های LED هوشمند، سنسور باران یا همان برف‌پاک‌کن اتوماتیک، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، ترمز کمکی، کنترل کشش و پایداری هوشمند، ترمز فعال، رادار نقطه کور، سیستم کمکی پارک، کروزکنترل تطبیق‌پذیر و نوربالای فعال.

با این حال در صورتی که کرمان موتور بخواهد این نسخه را راهی بازار داخلی کند، مشتریان زیادی برای خود به همراه خواهد آورد، ولی حتی اگر بخواهد تیپ نیمه فول آپشن را روانه بازار کند باز هم مشتریان زیادی خواهد داشت. به طور کلی امکانات و تجهیزات این خودرو شامل ترمزهای ABS – EBD – BAS – ESP – HSA – TCS، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای (مجموعا 6 کیسه هوا)، صفحه نمایش بزرگ 10.4 اینچی، 8 بلندگو، دوربین 360 درجه، سنسور پارک در جلو و عقب، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS، سقف پانوراما، سنسور نور و باران، فرمان برقی، اتوهلد، استارت دکمه‌ای، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، فرمان D-Cut، پشت آمپر دیجیتالی 7 اینچی، شارژ وایرلس و پدال تعویض دنده پشت فرمان می‌شود.

بررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتوربررسی KMC J7 ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب سدان جدید کرمان موتور

کی ام سی جی 7 چه رقبایی دارد؟

تا زمانی که قیمت این خودرو از سوی کرمان موتور اعلام نشود نمی‌توان رقبای قطعی و دقیق آن را مشخص کرد، ولی از آنجایی که این خودرو امکانات و مشخصاتی این چنینی دارد می‌توان رقیبی همچون فونیکس آریزو 6 پرو را برای آن تعیین کرد. البته لازم به ذکر است که نسخه‌های فول آپشن این خودرو در صورتی که وارد بازار شود، قیمت بالاتری نسبت به آریزو 6 پرو خواهد داشت.

علاوه بر محصول قدرتمند مدیران خودرو شاید بتوان گفت خودرویی مثل مزدا 3 و سراتو سایپا حریف کی ام سی جی 7 بشوند. البته این خودروها نسبت به جی 7 قدیمی شده‌اند و تولید آنها متوقف شده، ولی باز هم رقیب خطرناکی محسوب می‌شوند. با این حال اگر تمامی این سدان‌ها را رقیب KMC J7 بدانیم، باز هم این خودرو به علت داشتن توانایی‌های حرکتی بی‌نظیر و مشخصات و امکانات عالی بی‌رقیب خواهد بود. تنها یک چیز می‌تواند شما را از خرید کی ام سی منصرف و به خودرویی مثل مزدا 3 ترغیب کند و آن بحث برند و اعتباری است که این خودرو دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال