بچه‌های مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا پای کار حسین (ع) ایستاده‌اند


بچه‌های مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا پای کار حسین (ع) ایستاده‌اند

کانون و بچه‌های مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا برای برگزاری مراسم عزاداری باشکوه سید و سالار شهیدان از هیچ تلاشی دریغ نکرده و مراسم امسال را همچون سال‌های گذشته باشکوه اجرا می‌کنند.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: باز این چه شورش است که دگر باره عالم را فرا گرفته و باز این چه نوحه و چه ماتم است که همه دلها را به نینوا کشانده است.

عطر بوی محرم در آسمان شهر پیچید و پرچم ها و علم های سیاه بر افراشته شد و دیار مردمان ولایت مدار صومعه‌سرا سیاه پوش ماتم عظمی شد، از پرچم های سیاه برافراشته بر سردرب مساجد و منازل گرفته تا عطر بوی اسپند که بر سر هر گذر و خیابان به مشام می رسد، می توان شور و شوق مردمان به سالار شهیدان را پی برد.

گروه‌های مختلف سازمانی و مردم نهاد با فرا رسیدن ماه محرم شرایط را مهیا کرده‌اند تا بتوانند هر کدام با عرض ارادت به شهید کربلا، گوشه‌ای از عزای امام سوم شیعیان را در دست بگیرند.

شور حسینی که هر سال بیشتر از سال قبل خود را در میان مردم نشان می‌دهد سبب شده تا مردم از هر قشری به استقبال این ماه پر غم و اندوه روند و مساجد، تکایا و هیئات مذهبی را آماده برای عزاداری ماه شهادت سید و سالاران شهیدان و 72 تن از یاران باوفایش کنند.

کانون و بچه‌های مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا هم بخشی از گروه‌های مردم نهاد هستند که برای برگزاری مراسم عزاداری باشکوه سید و سالار شهیدان از هیچ تلاشی دریغ نکرده و مراسم امسال را همچون سالهای گذشته باشکوه اجرا می‌کنند.

بچه‌های مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا پای کار حسین (ع) ایستاده‌اند

«امیر رمضان‌پور» با تسلیت ایام سوگواری شهادت ابا عبدالله‌ الحسین(ع) اظهار کرد: عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) از نظر ما یکی از واجبات مؤکد است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهیدآوینی مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا با اشاره به اینکه همدلی و یکی شدن در مجلس سیدالشهدا وجود دارد افزود: با عزاداری برای امام حسین(ع) روح و قلب آدم تسلی می‌یابد و به خدا نزدیکتر می‌شود.

وی گفت: همزمان با فرا رسیدن اواخر ماه ذی‌الحجه، بچه‌های مسجد امام حسین(ع) همچون سال‌های گذشته محوطه انبار جهاد را برای برگزاری مراسم‌های عزاداری شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) آماده کرده‌اند.

رمضان‌پور تصریح کرد: حفظ و ترویج فرهنگ دینی، برجسته سازی عناصر و انتقال پیام عاشورایی از اهداف برگزاری ویژه برنامه‌های مسجد امام حسین(ع) به مناسبت ماه محرم است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهیدآوینی مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: مراسم دهه اول محرم با کلام شیخ محمد رضازاده، شعرخوانی امیرحمزه طالبی، به نفس حسن مجیدیان، سینا پورمحسن و مهدی اخوان از جمعه(7مرداد) به مدت 11 شب ساعت 22 برگزار می‌شود.

بچه‌های مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا پای کار حسین (ع) ایستاده‌اند

«امیرحمزه طالبی» شاعر و از فعالان مسجد امام حسین(ع) اظهار کرد: جوانان مسجد امام حسین(ع) شهرستان با تلاش‌های شبانه‌روزی، از مدت‌ها قبل خود را برای این ماه آماده کرده‌اند.

این شاعر آیینی صومعه‌سرا افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، عزادارن حسینی قدر مجالس عزاداری را بدانند، از این مجالس استفاده کنند و روحاً و قلباً این مجالس را وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط و اتّصالِ هرچه محکم‌تر میان خودشان و حسین‌بن‌علی (ع)، خاندان پیغمبر و روح اسلام و قرآن قرار دهند.

وی گفت: سالهای سال است که زبان مادری ما کم کم در حال فراموشی است، و خیلی وقت است که این زبان از هیات‌ها و از قلم شاعران ما حذف شده، ای کاش که یادمان نرود نباید اصالت خودمان را فراموش کنیم.

طالبی با اشاره به اینکمه سالیان بعد نوادگان ما اصلا نخواهند انست زبان گیلکی چه چیزی است تصریح کرد: نزدیک محرم است
ایکاش شاعرها گیلکی بنویسند و مداحان گیلکی بخوانند.

بچه‌های مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا پای کار حسین (ع) ایستاده‌اند

این شاعر آیینی مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا بیان کرد: گوشه گوشه دستگاه های موسیقی گیلان گوشه گوشه لالایی های گذشتگان ما پر از نواهایی است که می‌شود از آن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: چند سالی است که سعی کردم این زبان را احیا کنم انشالله اتفاقی بیفتد تمامی مداحان و شاعران‌گیلانی در هر گوشه برای نجات این زبان مدد کنند.

گفتنی است، در این روزها که هنوز چند روز به ماه محرم باقی مانده، جوانان و نوجوانان مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا با اشتیاقی وصف نشدنی در حال آماده سازی تکیه هستند و این مکان‌ را با پارچه‌های سیاه، آماده ماه محرم می‌کنند.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...