کشف زیرسویه‌ جدید اومیکرون ؛ واکسن گریز با قابلیت سرایت بیشتر!


زیرسویه‌ای از اومیکرون که چندی است در هند نمود یافته توجه کارشناسان جهان را به خود جلب کرده است. اگرچه داده‌ها هنوز برای تأیید این ادعا کافی نیست اما از احتمال قابلیت سرایت‌پذیری و واکسن‌گریزی بالا سخن می‌رود. زیرسویه جدید اومیکرون که به قنطورس...

نواندیش: زیرسویه‌ای از اومیکرون که چندی است در هند نمود یافته توجه کارشناسان جهان را به خود جلب کرده است. اگرچه داده‌ها هنوز برای تأیید این ادعا کافی نیست اما از احتمال قابلیت سرایت‌پذیری و واکسن‌گریزی بالا سخن می‌رود. زیرسویه جدید اومیکرون که به قنطورس (Centaurus) یا "بی‌ای. ۲.۷۵" (BA.2.75) معروف شده نخست در هند کشف شد.


به گزارش زهرا حسین زاده از سرویس سلامت نواندیش، ایندین تایمز در مورد این زیرسویه جدید اومیکرون نوشت: اینک این زیرسویه به آلمان و سایر کشورها نیز راه یافته است. با این حال هنوز برای تصمیم‌گیری در مورد چگونگی برخورد با آن زود است و کارشناسان فعلا به رصد آمار بالای انتقال فرد به فرد ادامه می‌دهند.

کشف "زیرسویه‌ جدید اومیکرون"؛ واکسن گریز با قابلیت سرایت بیشتر!


ویروس مسری و بسیار تغییرپذیر کرونا در آخرین جهش‌های خود سویه ‌سرایت‌پذیرتری از خود به نام اومیکرون به جا گذاشت که زیرسویه‌هایی مانند BA.5 که در حال حاضر آلمان را نیز درگیر کرده حاصل تغییرات آن است.
دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید


متخصصان بیم آن دارند که سویه جدیدتری از بطن کرونا بیرون بیاید که قابلیت انتقال‌پذیری بسیار بالایی داشته واز سد واکسن‌ها بگریزد.


لیپی تاکرال، کارشناس مؤسسه پژوهش‌های ژنتیک و بیولوژی در دهلی نو می‌گوید، زیرسویه BA.2.75 اومیکرون تا کنون وارد ۱۰ کشور، از جمله استرالیا، آلمان، بریتانیا، آمریکا و کانادا شده است.


مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا هم هفته گذشته این واریانت جدید را در فهرست سویه‌هایی قرار داد که باید در دست بررسی قرار گیرند و احتمال می رود به زودی سراسر جهان را در بر گیرد!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ ریخت و قیافه سحر قریشی در خیابانهای نیویورک آمریکا