شاهین پلاس با موتور TU5 و شاهین CVT در راه هستند + عکس و جزئیات


شاهین پلاس با موتور TU5 و شاهین CVT در راه هستند + عکس و جزئیات

گروه صنعتی سایپا قرار است به زودی از دو نسخه شاهین معمولی با نام های شاهین پلاس با موتور TU5 و شاهین CVT رونمایی نماید.صنعت خودروسازی ایران بعد از تحریم‌های بین المللی روزهای بدی را سپری کرد ولی خودروسازان دولتی و خصوصی تسلیم شرایط نشدند و در حد...

گروه صنعتی سایپا قرار است به زودی از دو نسخه شاهین معمولی با نام های شاهین پلاس با موتور TU5 و شاهین CVT رونمایی نماید.

صنعت خودروسازی ایران بعد از تحریم‌های بین المللی روزهای بدی را سپری کرد ولی خودروسازان دولتی و خصوصی تسلیم شرایط نشدند و در حد توان خود مسیر تولید خودرو را ادامه دادند. گروه صنعتی سایپا به عنوان دومین شرکت خودروسازی برتر ایران طی سالیان اخیر موفق شده محصولات جدیدی را راهی بازار داخلی کند که یکی از آنها شاهین است.

مشخصات و تصاویر شاهین پلاس با موتور TU5 و شاهین CVT

گفتیم که یکی از بهترین محصولات سایپا، سدان جذاب این خودروساز با نام شاهین است که به تازگی وارد بازار شده و به واسطه طراحی جذاب و مشخصات فنی مناسبی که دارد، مورد استقبال مشتریان قرار گرفته. تنها ایرادی که می‌توان از نظر فنی به سایپا شاهین گرفت، پیشرانه قدیمی تیبا و ساینا است ولی در مجموع شاهین خودرویی جالب به نظر می‌رسد.

شاهین پلاس با موتور TU5 و شاهین CVT در راه هستند + عکس و جزئیاتشاهین پلاس با موتور TU5 و شاهین CVT در راه هستند + عکس و جزئیات

شرکت خودروسازی سایپا به علت محبوبیت خودروی جدید خود تصمیم گرفته نسخه‌های مختلفی از سدان جدید خود را روانه بازار کند. اولین نسخه از شاهین، قیمتی ارزان خواهد داشت و گیربکس آن از نوع سی وی تی خواهد بود. این نسخه مجهز به پیشرانه ام 15 است و گفته شده پاییز سال جاری عرضه خواهد شد. (شاهین CVT)

و اما سدان نارنجی پوشان جاده مخصوص نسخه گران تری هم دارد که شاهین پلاس TU5+ است. نوع جعبه دنده این محصول شش سرعته AT است و طبق برنامه زمان‌بندی سایپا قرار است اواخر سال جاری وارد بازار شود. نسخه ارزان شاهین نسبت به مدل معمولی و کنونی آن دچار تغییراتی شده که در ادامه توضیح خواهیم داد.

شاهین پلاس با موتور TU5 و شاهین CVT در راه هستند + عکس و جزئیاتشاهین پلاس با موتور TU5 و شاهین CVT در راه هستند + عکس و جزئیات

از جمله تغییرات جدید شاهین ارزان قیمت می‌توان به اضافه شدن نوار کرومی به قسمت جلو پنجره و لوگوی CVT روی گلگیر جلو و مشکی شدن رین‌ ها اشاره کرد. یکی از قسمت‌های مهمی که دچار تغییرات جدید شده، کابین سایپا شاهین است. تغییرات کابین داخلی را می‌توان منحصر به مواردی از قبیل دسته بسترن بی 30 به همراه تزئینات کرومی، رنگ‌بندی تریم مشکی و کرمی، تزئینات کرومی دور قاب کیلومترشمار و افزودن کروز کنترل و درج دکمه‌های این آپشن روی فرمان دانست.

مدل ارزان قیمت و اقتصادی شاهین قرار است قیمتی نزدیک به 400 میلیون تومان داشته باشد که برای بازار داخلی تا حدودی مناسب ارزیابی می‌شود. قیمت نسخه معمولی سدان جدید سایپا 360 تا 380 میلیون تومان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات