هواوی میت 50 حتی با باتری خالی هم قادر به تماس و ارسال پیامک است!


هواوی میت 50 حتی با باتری خالی هم قادر به تماس و ارسال پیامک است!

هواوی از ویژگی جدیدی در پرچم‌دار آینده خود، میت 50 استفاده خواهد کرد که حتی در صورت تخلیه باتری، امکان تماس و ارسال پیامک ممکن خواهد شد.بر اساس شایعات، هواوی قرار است بر خلاف سال‌های گذشته، به جای تولید دو پرچم‌دار، تنها از یک سری میت 50 به عنوان...

هواوی از ویژگی جدیدی در پرچم‌دار آینده خود، میت 50 استفاده خواهد کرد که حتی در صورت تخلیه باتری، امکان تماس و ارسال پیامک ممکن خواهد شد.

بر اساس شایعات، هواوی قرار است بر خلاف سال‌های گذشته، به جای تولید دو پرچم‌دار، تنها از یک سری میت 50 به عنوان برترین گوشی هوشمند خود رونمایی کند. این شرکت چینی پیش‌تر از سوی ایالات متحده به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی شناخته شد و به طور کامل از دسترسی به زنجیره تامین این کشور منع شد. هواوی هم‌چنین به دلیل قوانین صادرات آمریکا، قادر به خرید تراشه‌های پیشرفته دیگر تولیدکنندگان نیست.

اما علی‌رغم این محدودیت‌ها، هواوی به توسعه سیستم‌عامل هارمونی خود که اکنون سومین نسخه آن نیز منتشر شده، روی آورده و می‌تواند از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام که برای اتصال 4G بهینه‌سازی شده‌اند نیز استفاده کند. با وجود آنکه هواوی بخشی از سهم بازار خود را به سامسونگ واگذار کرده، اما هم‌چنان به نوآوری ادامه می‌دهد. به گفته یک منبع آگاه در شبکه اجتماعی ویبو چین، خط تولید آینده هواوی میت 50 دارای یک ویژگی جدید برای حالت اضطراری باتری است که احتمالا فوق‌العاده موثر و کاربردی خواهد بود.

هواوی میت 50 حتی با باتری خالی هم قادر به تماس و ارسال پیامک است!هواوی میت 50 حتی با باتری خالی هم قادر به تماس و ارسال پیامک است!

رندر هواوی میت 50

به نقل از این منبع افشاگر، هواوی قابلیتی جدید را به سیستم‌عامل HarmonyOS 3.0 خود اضافه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد، در صورت تخلیه کامل باتری نیز بتوانند تماس برقرار کنند. حالت جدید اضطراری باتری به نحوی اجازه خواهد داد تا پس از اتمام باتری نیز بتوانید تماس بگیرید. این ویژگی در قالب نسخه سوم سیستم عامل هارمونی ارائه می‌شود که به‌طور پیش‌فرض بر روی میت 50 نصب خواهد شد. علاوه بر برقراری تماس، ظاهرا کاربران می‌توانند پیام‌های متنی خود را ارسال کرده و اسناد یا کدهای QR را نیز اسکن کنند.

این افشاگر توضیحی در نحوه عملکرد ویژگی باتری میت 50 نداده است. با این‌حال، احتمالا از یک باتری کوچک که در تامین نیروی گوشی نقش ندارد، برای استفاده در هنگام تخلیه باتری اصلی استفاده خواهد شد.

در هر دو پلتفرم اندروید و iOS، کاربران می‌توانند زمانی که باتری رو به اتمام است، مصرف آن را کاهش دهند. در iOS، با ورود به بخش تنظیمات و سپس باتری، می‌توان حالت کم‌مصرف را انتخاب کرد. تا زمانی‌که بتوانید دستگاه را به طور کامل شارژ کنید، فعالیت پس‌زمینه مانند بارگیری و دریافت ایمیل کاهش خواهد یافت.

کاربران اندروید نیز می‌توانند از روشی مشابه برای کاهش مصرف باتری گوشی خود استفاده کنند. پس از ورود به بخش تنظیمات و باتری و انتخاب Battery Saver، برخی ویژگی‌ها نظیر تغییر تم روشن به تیره فعال خواهد شد و فعالیت‌های پس‌زمینه، جلوه‌های بصری، ویژگی‌های خاص و اتصالات شبکه محدود می‌شوند.

هواوی میت 50 حتی با باتری خالی هم قادر به تماس و ارسال پیامک است!هواوی میت 50 حتی با باتری خالی هم قادر به تماس و ارسال پیامک است!

سیستم عامل HarmonyOS 3.0 هواوی

هم‌چنین در گوشی‌های پیکسل گوگل نیز گزینه‌های جدیدتری اضافه شده است. با ورود به بخش تنظیمات و سپس باتری، بر روی Battery Saver ضربه بزنید تا به بخش Extreme Battery Saver هدایت شوید. با فعال کردن این گزینه، ویژگی‌های پرمصرف باتری نظیر وای‌فای، هات‌اسپات، برخی از اتصالات شبکه، دستیار صوتی گوگل و برخی از فعالیت‌های پس‌زمینه غیرفعال خواهند شد. با استفاده از این قابلیت، هم‌چنین می‌توان به صورت گزینشی، برخی از برنامه‌های مهم و مورد نظر را روشن نگه داشت و برخی دیگر را مسدود کرد. فعال‌سازی گزینه Extreme Battery Saver، عمر باتری گوشی‌های پیکسل را تا 48 ساعت افزایش خواهد داد.

در صورتی که شایعه مطرح شده توسط افشاگر ویبو صحت داشته باشد و هواوی از ویژگی باتری اضطراری در گوشی میت 50 خود استفاده کند، احتمالا سایر سازندگان نیز به افزودن این ویژگی ترغیب خواهند شد. با توجه به اینکه عمر باتری یکی از شاخصه‌های اصلی خرید گوشی محسوب می‌شود، این قابلیت پتانسیل‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

با این وجود، با فرض تجهیز میت 50 از حالت باتری اضطراری نیز، هواوی هم‌چنان قادر به استفاده از فناوری 5G در گوشی‌های خود نیست. این شرکت که زمانی محبوب‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در چین بود، به دلیل تحریم‌های ایالات متحده، رقابت را به شرکت‌های رقیب مانند اوپو، شیائومی و ویوو واگذار کرده است.

منبع :Phonearena

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه