رییس فدراسیون نجات غریق: با یک ورزشکار نمی‌توانیم تیم‌ملی تشکیل دهیم


رییس فدراسیون نجات غریق: با یک ورزشکار نمی‌توانیم تیم‌ملی تشکیل دهیم

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: مگر می‌شود بدون تشکیل تیم ملی و تنها برای یک ورزشکار جهت شرکت در مسابقات برون مرزی درخواست مجوز شورای برون مرزی کرد.

مهدی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تیم ملی نجات غریق در قالب ۱۰ ورزشکار (۶ مرد و ۴ زن) شهریورماه برای شرکت در قهرمانی جهان عازم ایتالیا می‌شود، برای آماده سازی این تیم ۷ مرحله اردو پیش‌بینی شده بود که در حال حاضر ورزشکاران در شرایط بسیار خوبی بسر می‌برند، امید داریم بعد از چند سال دوری از مسابقات بهترین نتیجه را در ایتالیا کسب کنیم.

وی همچنین درباره وضعیت تیم غواصی برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان ترکیه، گفت: این مسابقات ۱۸ مهر در ترکیه برگزار می‌شود که هنوز اعزام تیم غواصی به این رقابتها مشخص نیست و منتظر مجوز شورای برون مرزی هستیم تا ببینیم شرایط اعزام فراهم می‌شود یا خیر؟

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی در خصوص وضعیت رشته فین سوییمینگ در کشور و این که امکان اعزام تیم به مسابقات برون مرزی وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: برای فعالیت در این رشته ابتدا باید مربی تربیت و سپس شروع به استعدادیابی و تشکیل تیم ملی فین سوییمینگ کنیم، بنابراین اولین کارگاه آموزشی تربیت مربی با حضور یکی از مدرسان ارشد فدراسیون جهانی مهرماه در ایران برگزار می‌شود و بعد از آموزش مربیان در گام بعدی تلاش خواهیم کرد با شناسایی نخبه‌ها از بین قهرمانان شنا و نجات غریق، کم کم تیم ملی این رشته را تشکیل دهیم.

حیدری در خصوص ادعای یکی از ورزشکاران فین سوییمینگ مبنی بر عدم همکاری فدراسیون برای گرفتن مجوز شورای برون مرزی جهت شرکت در مسابقات قهرمانی جهان تایلند، اظهار کرد: فدراسیون با مجوز شورای برون مرزی تنها امکان اعزام تیم به مسابقات برون مرزی دارد، این طور نیست که هر کسی به اسم تیم ملی چون علاقمند به این رشته است درخواست مجوز کند و ما به او برای شرکت در مسابقات بدون داشتن مربی و تعهد به مسابقات مجوز بدهیم، البته در جهت حمایت از این ورزشکار سعی کردیم برای پیگیری تمریناتش در استخر آزادی و انجام کار بدنسازی در آکادمی ملی المپیک هماهنگی لازم را انجام دهیم و حمایت‌های لازم را از او داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام