تحت پوشش قرار گرفتن تمامی خدمات پزشکی زائران اربعین


تحت پوشش قرار گرفتن تمامی خدمات پزشکی زائران اربعین

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: مبلغ ۱۸ هزار تومان برای بیمه هر یک از زائران در نظر گرفته شده است که تمامی خدمات پزشکی زائران را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید میر احمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به بیمه زائران اربعین گفت: مبلغ ۱۸ هزار تومان برای بیمه هر یک از زائران در نظر گرفته شده است و با توجه به هزینه‌های بالای درمان در کشور عراق این ۱۸ هزار تومان تمامی خدمات پزشکی زائران را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه با این ۱۸ هزار تومان در صورت لزوم خدمات شایسته‌ای ارائه می‌شود گفت: اگر هریک از زائران نیاز به بستری و عمل جراحی باشد تحت پوشش قرار خواهند گرفت همچنین اگر نیاز به انتقال به کشور باشد این کار به صورت رایگان این کار انجام می‌شود؛ برای هزینه درمان بستری تا سقف ۵۰ میلیون تومان و برای فوتی‌ها تا ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

میراحمدی تصریح کرد: این بیمه آرامش خاطری برای زائران است و استدعا دارم زائران این هزینه را پرداخت کنند و با همکاری‌های لازم را داشته باشند تا کارها به خوبی پیش رود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ و پیش از کرونا ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر به کربلا اعزام شدند و در آن مقطع ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار گذرنامه صادر شده بود اما تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار گذرنامه صادر شده و این به معنای جمعیت زیاد و حضور ۵ میلیون زائر در اربعین است.

وی با اشاره به صدور گذرنامه گفت: گفته شد گذرنامه‌هایی که کمتر از ۶ ماه گذرنامه دارند می‌توانند به مرزها مراجعه کردند اما زمانی این اقدام انجام می‌شود که ما با طرف عراقی به توافق برسیم و تاکید ما این است برای جلوگیری از ازدحام در مرزها افراد به پلیس به علاوه ۱۰ و محل‌هایی که پلیس اعلام کرده مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند