9 هزار نفر از زائران اربعین با ناوگان برون شهری اعزام می‌شوند


9 هزار نفر از زائران اربعین با ناوگان برون شهری اعزام می‌شوند

بیرجند_ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت :۹ هزار نفر از زائران زمینی اربعین استان با استفاده از اتوبوس‌های ناوگان برون شهری اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله جلال زاده عصر شنبه در جلسه رفع مشکلات و تسهیل سفرهای زمینی به عتبات عالیات اظهار کرد: روزانه ۲۷۰ اتوبوس ناوگان برون شهری خراسان جنوبی، سرویس‌های داخل و خارج از استان را انجام می‌دهند.

به گفته وی در دو سال گذشته به دلیل کرونا و عدم استقبال مسافران برای استفاده از اتوبوس در سفرها، تعدادی از مالکان آنها اقدام به بهینه سازی اتوبوس‌های خود کرده‌اند.

وی اضافه کرد: هزینه اتوبوس‌های خیلی زیاد است به طوری که یک جفت لاستیک ۲۵۰ میلیون تومان است و درآمد آنها پاسخگوی همه نیازها نیست که باید با اعطای تسهیلات به نوسازی اتوبوس‌ها کمک شود.

جلال زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکل کمبود اتوبوس برای انتقال زائران زمینی اربعین، مشکل کشوری است، پیشنهاد شده دو هفته بازگشایی دانشگاه‌ها برای استفاده از اتوبوس‌های آنها در این خصوص به تعویق بیفتد.

وی بیان داشت: با بهره‌گیری از همه اتوبوس‌های ناوگان برون شهری استان، ۹ هزار از زائران زمینی اربعین از ۱۰ تا ۱۷ شهریور به مرز عراق منتقل خواهند شد.

وی اضافه کرد: تعدادی از زائرانی هم که بتوانند با خودروهای شخصی و بقیه آنها با اتوبوس‌های دانشگاه‌ها، معادن، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی با گرفتن کرایه به مرز عراق منتقل خواهند شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: در این مدت از اتوبوس‌های ناوگان شهری جایگزین اتوبوس‌های مورد نظر خواهد شد و سامانه ۱۴۱ و تلفن ۱۴۱ این اداره کل پاسخگوی سوال‌های زائران در این باره استان است.

جلال زاده گفت: بر اساس تصمیم‌گیری انجام شده اتوبوس‌های ناوگان برون شهری استان در هر سرویس با گرفتن ۷۰ میلیون تومان، خدمات مورد نظر را به زائران ارائه خواهند کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

80 نفر در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های خراسان جنوبی جذب می‌شوند