بیانیه جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت سالروز به آتش کشیدن الاقصی


بیانیه جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت سالروز به آتش کشیدن الاقصی

جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت پنجاه و سومین سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی از سوی صهیونیستی ها بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت روز جهانی مسجد در بیانیه ای آورده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ

آتش کشیدن مسجدالاقصی توطئه ای بزرگ از سوی صهیونیست ها بود تا مهمترین و محوری ترین نماد هویت اسلامی فلسطین را حذف کند.

مسجدالاقصی قبله نخست جهان اسلام و جایگاه معراج پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) است. این مسجد از همیشه تاریخ برای امت اسلامی مقدس بوده و یکی از مهمترین کانون های توجه امت به شمار می اید.

دشمن صهیونیستی از زمان شکل گیری جعلی اش تلاش کرده این قدسی ترین نماد سرزمین اسلامی فلسطین را حذف کند تا به زعم خود عُلقه جهان اسلام نسبت به فلسطین را از بین ببرد و سیاست های نهایی کردن یکپارچه سازی هویتی فلسطین منحصر در یهود، با هزینه کمتری محقق شود.

آتش کشیدن مسجد الاقصی یکی از خطرناک ترین اقدامات رژیم صهیونیستی بود که موجب شد سازمان همکاری های اسلامی با محور قراردادن مسجد الاقصی ایجاد شود.

دشمن صهیونیستی اقدامات متنوعی را علیه مسجد الاقصی مانند حفر تونل در زیر این مسجد به بهانه کاوش های باستان شناسی اما با هدف زمینه سازی تخریب آن، تقسیم زمانی و مکانی مسجد با هدف تعریف و جعل یک نسبت یهودی برای آن در دستور کار قرار داده است . اقدامات خطرناکی که هوشیاری امت اسلامی را طلب می کند.

جمعیت دفاع از ملت فلسطین ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی اعلام می دارد؛ مسجد الاقصی قبله نخست اسلام و جایگاه معراج پیامبر اسلام(ص) بوده و همانطور که بیانیه های متعدد سازمان یونسکو تاکید دارند، یهود هیچ نسبت تاریخی و دینی با این مکان مقدس اسلامی ندارند و اقدامات صهیونیست ها علیه این مسجد جنایت علیه تاریخ و نقض آشکار بیانیه های بین المللی است. لذا از همه سازمان های بین المللی انتظار می رود در راستای ماموریت های خود اقدامات بازدارنده موثر در این ارتباط را در دستور کار خود قرار دهند.

حمایت از فلسطین یک تکلیف شرعی و انسانی است و صیانت از مسجد الاقصی به عنوان مقدس ترین نماد هویت دینی فلسطین نیز در این چارچوب تعریف می شود. تکلیفی که تا زمانی که اشغال و اشغالگر وجود دارد بر ذمه همه مسلمانان است.

جامعه فلسطین در صف اول مبارزه با دشمن اشغالگر صهیونیستی و صیانت از مسجد الاقصی قرار داشته و روزانه شهدایی را تقدیم این جهاد مقدس می کنند. لذا وظیفه امت اسلام حمایت فعال از این مبارزان مقاوم فلسطین است.

سالروز آتش کشیدن مسجد الاقصی به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و موافقت وزرای امورخارجه عضو سازمان همکاری های اسلامی 31 مرداد( 21 آگوست ) به عنوان “روز جهانی مساجد” نامگذاری شده است. لذا انتظار از مسئولین مساجد آن است که در طول سال برنامه هایی را برای روزآمد کردن اهتمام مسلمانان به موضوع اشغال فلسطین و قدس شریف، پیش بینی و در فعالیت های مساجد بگنجانند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج