65 هزار خودروی فاقد معاینه فنی در اصفهان جریمه شد


65 هزار خودروی فاقد معاینه فنی در اصفهان جریمه شد

اصفهان – رئیس پلیس راهور استان اصفهان از اعمال قانون ۶۵ هزار دستگاه خودروی فاقد معاینه فنی در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پلیس همه توان خود را برای کاهش آلاینده‌های جوی در شهر اصفهان و مناطق مرکزی به کار گرفته است، اظهار داشت: از این رو با هوشمند سازی سامانه‌های پلیس راهور، خودروهای فاقد معاینه فنی به صورت روزانه توسط دوربین‌های نظارت تصویری سطح شهر اصفهان شناسایی و مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

وی افزود: براساس قانون خودروهایی که ۴ سال از عمر آنها گذشته باشد بایستی سالانه سلامت خودروی آنها مورد آزمایش قرار گرفته و برگ معاینه فنی دریافت کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۴ هزار دستگاه خودرو به دلیل عدم داشتن برگ معاینه فنی اعمال قانون شدند، گفت: این رقم نسبت به سال قبل از آن ۵.۹ درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: در ۴ ماهه امسال نیز ۶۵ هزار دستگاه خودروی فاقد معاینه فنی جریمه شدند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۶ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه پلیس برای پیشگیری از افزایش آلودگی هوا و حفظ سلامتی مردم ناچار به اعمال این گونه سختگیری‌ها است، گفت: به شهروندان توصیه می‌کنم حتماً نسبت به سلامت و ایمنی خودروی خود توجه و دقت لازم داشته و برای اینکه توسط دوربین‌ها مورد اعمال قانون قرار نگیرند قبل از پایان موعد مندرج در برگ معاینه فنی خودروی خود را به یکی از مراکز معاینه فنی برده و نسبت به اخذ برگ جدید آن اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات