قهرمانی زودهنگام جوانان فرنگی‌کار در جهان/ در انتظار رکوردشکنی در فینال‌های روز آخر صوفیه


قهرمانی زودهنگام جوانان فرنگی‌کار در جهان/ در انتظار رکوردشکنی در فینال‌های روز آخر صوفیه

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران، عنوان قهرمانی خود را پیش از پایان رقابت‌های قهرمانی جهان قطعی کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، چهل و پنجمین دوره رقابت های کشتی قهرمانی جوانان جهان در حالی امشب در صوفیه بلغارستان به پایان می رسد که تیم کشتی فرنگی ایران پیش از برگزاری رقابت های رده بندی و فینال 5 وزن دوم، قهرمانی خود را قطعی کرده است. شاگردان حمید باوفا که دیشب توانستند یک مدال طلا توسط ایمان محمدی و دو مدال نقره به وسیله ابوالفضل چوبانی و فردین هدایتی به دست آورند تا با 69 امتیاز در صدر جدول امتیازی قرار بگیرند، امشب نیز در 3 فینال و 2 رده بندی به روی تشک خواهند رفت تا در بدترین حالت نیز جمع امتیازات خود را به 149 رسانده باشند.
با توجه به اینکه 5 مدال طلای 5 وزن نخست بین 5 کشور ایران، اوکراین، آذربایجان، آلمان و ارمنستان تقسیم شد، هیچ کشوری به جز ایران نتوانست امتیازات زیادی به دست آورد. نزدیک ترین رقیب تیم ایران، اوکراین است که با پیروزی در همه دیدارهای امروز خود، حداکثر می تواند 4 مدال برنز و 68 امتیاز کسب کند تا با احتساب 56 امتیاز 5 وزن نخست، در مجموع به 124 امتیاز برسد که فاصله زیادی با تیم کشورمان دارد. آذربایجان نیز که روز گذشته 54 امتیاز را از آن خود کرد، در صورت بردن هر دو فینال و یک رده بندی امروز خود، امتیازات خود را حداکثر به 119 خواهد رساند.
با این شرایط، به نظر می رسد که کشتی فرنگی ایران که برای نخستین بار 6 نفر را راهی دیدار فینال قهرمانی جوانان جهان کرده است، پس از 4 سال و برای چهارمین بار عنوان قهرمانی دنیا را به خود اختصاص داده است. اهمیت این اتفاق زمانی دو چندان خواهد شد که بدانیم برای نخستین بار در تاریخ، هر دو تیم آزاد و فرنگی ایران در یک سال به عنوان قهرمانی جوانان جهان خواهند رسید.
همچنین در صورتی که دانیال سهرابی و علی عبدی بتوانند دیدار رده بندی را با پیروزی پشت سر بگذارند و به مدال برنز برسند، کاروان کشتی ایران از رکورد سال گذشته خود نیز عبور خواهد کرد و در مجموع 20 وزن آزاد و فرنگی، 16 مدال را کسب خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر