تنها 39 درصد واحدهای مسکونی روستایی کردستان مقاوم سازی شده اند


تنها 39 درصد واحدهای مسکونی روستایی کردستان مقاوم سازی شده اند

سنندج- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: تاکنون ۳۹ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان مقاوم‌سازی شده که از میانگین کشوری ۱۱ درصد عقب‌تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رسولی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد مسکن به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی از برکات انقلاب اسلامی برای مردم ایران بوده و تاکنون منشأ خدمات بسیاری شده است.

وی افزود: تاکنون ۴۸ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی در سطح روستاها مقاوم‌سازی شده است.

رسولی اعلام کرد: تاکنون ۳۹ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان کردستان مقاوم‌سازی شده که از میانگین کشوری ۱۱ درصد عقب‌تر است.

وی افزود: سالیانه مقاوم‌سازی و نوسازی ۴ هزار واحد مسکن در روستاها برنامه‌ریزی شده که همکاران ما با تمام توان برای تحقق این مهم همواره گام برداشته اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۵۵۰ واحد آسیب‌دیده از حوادث سیل توسط بنیاد مسکن استان کردستان بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

رسولی افزود: برای تعمیر ۲۳ هزار و ۷۹۰ واحد مسکونی روستایی در کردستان در سنوات گذشته تسهیلات تشویقی و حمایتی پرداخت شده است و این روند حمایتی همچنان ادامه دارد.

وی اعلام کرد: علاوه بر تسهیلات بانکی احداث و یا مقاوم‌سازی مسکن روستایی، ۵۰ میلیون تومان میلگرد و سیمان رایگان به عنوان تشویق و ایجاد انگیزه به مردم ساکن روستاها تقدیم می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اظهار داشت: مطالعات طرح هادی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان انجام شده و در ۳۰۰ روستا هم این طرح بازنگری شده است.

رسولی افزود: تاکنون در ۵۵۳ روستای استان کردستان طرح هادی انجام شده که با میانگین ۴۱ درصدی کشوری ۱۵ درصد فاصله دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش