4 طرح میراث‌ فرهنگی استان سمنان به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود


4 طرح میراث‌ فرهنگی استان سمنان به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود

سمنان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سه اقامتگاه سنتی و بوم‌گردی و یک کارگاه صنایع‌دستی هفته دولت امسال در استان سمنان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان سمنان، امیر کرم‌زاده با بیان اینکه سه اقامتگاه سنتی و بوم‌گردی و یک کارگاه صنایع‌دستی هفته دولت امسال در استان سمنان افتتاح می‌شود، ابراز کرد: اقامتگاه سنتی اسفنجان به عنوان نخستین هتل بوتیک سنتی سمنان از جمله‌های طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.

وی با بیان اینکه ۲۲۷ میلیارد ریال به وسیله سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی اقامتگاه سنتی اسفنجان هزینه شده است، گفت: با راه‌اندازی این اقامتگاه، زمینه اشتغال ۲۲ نفر فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از افتتاح فاز دوم اقامتگاه بوم‌گردی رؤیای کویر در شهرستان سرخه در هفته دولت خبر داد و افزود: فاز دوم این اقامتگاه با صرف پنج میلیارد ریال اعتبار از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی و پرداخت ۱.۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، با فراهم کردن شرایط اشتغال سه نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

کرم زاده از افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی صدف کویر در شهرستان سرخه نیز خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این اقامتگاه، سه میلیارد ریال از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی هزینه شده و ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی افزود: کارگاه خراطی چوب مهر دار نیز هفته دولت در شهرستان دامغان افتتاح می‌شود و زمینه اشتغال سه نفر را فراهم می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال