شکست آلمان در یافتن جایگزین گاز روسیه/ واردات از کانادا به بن‌بست خورد


شکست آلمان در یافتن جایگزین گاز روسیه/ واردات از کانادا به بن‌بست خورد

رسانه‌های آلمان که پیش از این از شکست پروژه برلین برای جایگزین کردن گاز روسیه با گاز قطر خبر داده بودند این بار از شکست واردات گاز از کانادا می‌گویند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، روزنامه «دای‌زیت» (Die Zeit) روز سه شنبه فاش کرد، تلاش‌های اولاف شولتز، صدراعظم آلمان برای تامین گاز از کانادا به منظور کاهش وابستگی اتحادیه اروپا به انرژی روسیه موفق نبوده است.

شولتز روز دوشنبه با جاستین ترودر، نخست وزیر کانادا در مونترال دیدار کرد تا در مورد دیدگاه انتقال مقداری از گاز طبیعی فراوان این کشور از طریق اقیانوس اطلس به پایانه های آلمان گفت‌وگو کند.

با این حال، به نظر می رسد، ترودر از این پیشنهاد استقبال نکرده است.

درحالی که ترودر، نقش گاز طبیعی کانادا در کم کردن کمبود انرژی اروپا را رد نکرده اما گفته است، هنوز یک پروژه تجاری مشخص برای احداث پایانه صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) در «سنت جان» یا جای‌های دیگر وجود ندارد.

وی سپس خاطرنشان کرد، گاز طبیعی باید از طریق خط لوله از میادین غرب کانادا به یک پایانه مایع سازی در سواحل اقیانوس اطلس که هنوز ساخته نشده، ارسال شود.

ترودو تصریح کرد، با توجه به تعهد اروپا به انتقال سریع از (انرژی های فسیلی) به انرژی پاک، این کار یک مسئولیت پرهزینه خواهد بود و ممکن است سرمایه گذاری محتاطانه ای نباشد.

وی توضیح داد: «این پروژه تجاری به علت فاصله زیاد از میادین گازی و نیاز به انتقال گاز از مسیری طولانی برای مایع سازی، هرگز پروژه قوی‌ای نبوده است.»

نخست وزیر کانادا اضافه کرد: «در حال حاضر، بهترین (راه حل) ما این است که برای کمک به بازارهای جهانی ادامه دهیم تا گاز و انرژی را که آلمان و اروپا می توانند از منابع دیگر پیدا کنند، جایگزین کنیم.»

در عین حال، برلین در تامین گاز از کشورهای دیگر نیز شکست خورده است، بیست و سوم مرداد ماه، یک روزنامه آلمانی گزارش داد، این کشور نتوانسته آن گونه که قرار بود از قطر ال‌ان‌جی وارد کند.

براساس گزارش این روزنامه هیچ‌ یک از شرکت‌ های بزرگ آلمانی نتوانسته‌ اند با قطر برای واردات ال‌ان‌جی قرارداد ببندند.

رابرت هابک وزیر اقتصاد آلمان در ماه مارس با هدف زمینه ‌چینی برای واردات حجم قابل توجهی گاز از قطر برای جایگزین کردن واردات گاز از روسیه به دوحه سفر کرد و پس از این سفر قول داد که به زودی آلمان واردات گاز از قطر را آغاز کند؛ اما چند هفته بعد خبر رسید که دو طرف نتوانسته‌ اند درباره زمان ‌بندی قرارداد صادرات گاز قطر به آلمان توافق کنند.

از طرفی، انتظار می رود بحران انرژی و افزایش 160 درصدی هزینه های انرژی در اثر درگیری در اوکراین بر تولید ناخالص داخلی آلمان تأثیر بگذارد و 265 میلیارد دلار کاهش یابد.

به نوشته رویترز، بر اساس مطالعات موسسه تحقیقات اشتغال (IAB) نوشت، اقتصاد آلمان تا سال 2030، بیش از 260 میلیارد یورو (265 میلیارد دلار) از ارزش افزوده خود را به علت جنگ در اوکراین و قیمت بالای انرژی از دست خواهد داد.

اگر این قیمت ها بیشتر افزایش یابد، پیش بینی می شود، تولید اقتصادی آلمان در سال 2023 نزدیک به 4 درصد کمتر باشد.

انتهای پیام/ ت 10

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج