انتقال حساب های مالیاتی شرکت های بزرگ آذربایجان شرقی به استان


انتقال حساب های مالیاتی شرکت های بزرگ آذربایجان شرقی به استان

تبریز- وزیر اقتصاد و امور دارایی از پیگیری انتقال حساب های مالیاتی شرکت های بزرگ آذربایجان شرقی به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی قبل از ظهر روز پنج شنبه در نشست مدیران اقتصادی آذربایجان شرقی در تبریز گفت: انتقال حساب‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ همچون مس سونگون و کارخانه‌های فولاد به استان پیگیری می‌شود.

خاندوزی سپس ادامه داد: مشکل حساب‌های مالیاتی در بیشتر استان‌ها حل شده و آذربایجان شرقی از معدود استان‌هایی بوده که با این مشکل مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات با وزارت صمت برای تفکیک حساب این شرکت‌ها در حال انجام است، گفت: تلاش می‌کنیم به زودی حساب‌های شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی آذربایجان شرقی به این استان منتقل شود. تفکیک این حساب‌ها باید در سطح ملی انجام شود و حق و حقوق منطقه‌ای به استان بازگردد.

خاندوزی همچنین با تاکید بر اینکه نگاه بخشی برخی دستگاه‌ها سرمایه‌گذاران را دچار مشکل کرده افزود: این نوع نگرش، فعالان اقتصادی را در پیچ و خم ادارات درگیر کرده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه باید راه برای سرمایه گذاران هموار شود، گفت: حمایت از سرمایه گذاران وظیفه اصلی مدیران است.

وی با انتقاد از اقدام بانک‌های خصوصی و اختصاص پنج درصد از منابع مالی خود برای ارائه تسهیلات در استان که جایز و شایسته نیست اظهار کرد: در این زمینه باید با رئیس بانک مرکزی مذاکره شود تا طی بخشنامه‌ای این رویه را اصلاح کند و یا در مجوز آنها بازنگری شود.

وی به ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در تولید و صادرات اشاره کرد و گفت: انتظار از این استان، تبدیل شدن به الگویی مناسب و مثال زدنی در تشویق سرمایه گذاری و ایجاد مسیر کوتاه در تولید است تا سایر استان‌ها نیز از تجربیات آن در این زمینه بهره مند شوند.

خاندوزی در مورد استرداد ارزش افزوده صادرات نیز گفت: مقر شده یک مهلت یک ماهه برای استرداد ارزش افزوده معین و این زمانبندی رعایت شود تا سرمایه گردش تولید کنندگان نیز تأمین شود.

وی سپس با بیان اینکه اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی ۸۸۰ طرح از محل تبصره ۱۸ انجام شده است، گفت: این مبلغ یک چهارم اعتبار در نظرگرفته شده برای این طرح هاست و متولیان تأمین منابع این طرح‌ها باید با تلاش بیشتر، زمینه را برای استفاده از این تسهیلات فراهم کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!