عملیاتی شدن ٨٠ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید فارس


عملیاتی شدن ٨٠ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید فارس

شیراز - استاندار فارس گفت: بیش از ٨٠ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید فارس محقق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی ایمانیه پنجشنبه شب در دیدار فعالین اقتصادی با معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: بیش از ٨٠ درصد مصوباتی که در کارگروه رفع موانع تولید استان فارس مصوب شده است اجرای شد.

وی افزود: استان فارس دارای ظرفیت‌های مختلفی بوده که این ظرفیت‌ها موجب شده تا استان فارس در جایگاه مناسبی در کشور قرار گرفته است.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت نهایی که در استان فارس وجود داشته است موجب شده تا پنجره واحد اقتصادی در استان فارس ایجاد شده تا بتوان خدمات رسانی را به بنگاه‌های اقتصادی تسهیل کند.

به گفته این مقام مسئول دفاتر بازاریابی قرار است در فارس ایجاد شود تا بتوان حلقه‌های واسطه میان بازار و صنعت را برطرف کرد.

محسن ربانی زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این جلسه گفت: نرخ تورم در استان فارس در بازه زمانی دوازده ماهه ۴٧ درصد بوده است.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در فارس نزدیک به ٣٧ درصد است که کمتر از آمارهای کشور بوده و نرخ بیکاری نیز در استان فارس ٨ درصد عنوان شده است.

او ادامه داد: نرخ اشتغال در استان فارس نیز بر اساس آمارهای احصا شده ٣۴ درصد است در حالیکه فارس نقش هشت درصدی در تولیدات کشاورزی کشور داشته است.

به گفته او بیش از چهار هزار و ٨٠٠ بنگاه اقتصادی و ٧١ شهرک مصوب اقتصادی در استان فارس وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...