74 میلیارد تومان برای درمان جامعه ایثارگری مازندران بدهی داریم


74 میلیارد تومان برای درمان جامعه ایثارگری مازندران بدهی داریم

ساری- مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران میزان بدهی به مراکز درمانی دولتی و خصوصی بابت هزینه های درمان جامعه ایثارگری را ۷۴ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کهنسال پیش ازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره درمان جامعه ایثارگری گفت: در حال حاضر بیش از ۶۵۷ هزار نفر از خانواده‌های جامعه ایثارگری تحت بیمه درمانی تکمیلی قرار دارند و این میزان نسبت به سال قبل شش درصد رشد داشته است.

وی با عنوان اینکه طبق قانون جامع باید ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی جامعه ایثارگران تحت پوشش قرار گیرد، افزود: به دلیل محدودیت‌های موجود، پیوستی برای اعتبار و تخصیص وجود ندارد و نتوانستیم تمامی اعتبارات را تأمین کنیم.

وی گفت: سال قبل سرانه درمان ۱۷۴ هزار تومان بود که امسال به ۳۷۵ هزار تومان رسیده است اما به دلیل مشکلات و تورم، ۷۴ میلیارد تومان بدهی به مراکز درمانی دولتی، خصوصی و غیره داریم.

کهنسال درباره اشتغال جامعه هدف گفت: طبق آزمون تکلیف ۲۲۲ نفر از فرزندان جانبازان و ایثارگران بالای ۷۰ درصد روشن شد و با ارائه تسهیلات اشتغال نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: سهم استان مازندران از ۱۰ درصد اعتبارات اشتغال ۲۲۸ میلیارد تومان است و هنوز سهمیه تخصیص نیافته است و آمادگی برای معرفی افراد داریم.

وی درباره ساماندهی گلزار شهدا با اظهار اینکه تأمین منابع آن از طریق اعتبارات تملک ودارایی محقق می‌شود، گفت: در تمامی شهرستان‌ها این طرح در دست اقدام است و اعتبارات این طرح در برخی شهرستان‌ها چندین برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون سه میلیارد تومان از محل تملک ودارایی و شش میلیارد تومان در قالب سفر رئیس جمهور برای ساماندهی گلزار شهدا مصوب شد که دو میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است.

کهنسال گفت: ساماندهی ۸۰ گلزار شهدا با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در دست اقدام است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


290 هزار بسته معیشتی در مازندران توزیع شده است