ساخت 40 هزار واحد مسکن محرومان/ طرح جامع محرومیت زدایی تهیه شد


ساخت 40 هزار واحد مسکن محرومان/ طرح جامع محرومیت زدایی تهیه شد

ساری- رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: طبق تفاهمنامه با کمیته امداد ۴۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور توسط بسیج سازندگی احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد زهرایی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت به افتتاح قرارگاه جهادی سجادی اشاره کرد و گفت: راه اندازی قرارگاه‌های عملیات جهادی در کشور شروع شد و بخشی از آن به عنوان قرارگاه‌های مذهبی و جهادی فعال بود و بسیج سازندگی برای هدایت و ساماندهی گروه‌های جهادی، طرح راه اندازی قرارگاه‌های عملیات جهادی پهنه‌ای و منطقه‌ای را تهیه کرده است.

وی با عنوان اینکه در سراسر کشور در بازه زمانی پنج ساله هزار قرارگاه ایجاد می‌شود، افزود: از سال قبل تاکنون ۱۶۵ قرارگاه فعال شد و در شهرستان بابل نیز قرارگاه جهادی سجادیه راه اندازی شده است.

وی گفت: در هر استان سه قرارگاه پهنه‌ای راه اندازی می‌کنیم و قرارگاه سجادیه مازندران هشت شهرستان را پوشش می‌دهد و در این قرارگاه خدمات معیشتی، پزشکی، محرومیت زدایی و غیره را انجام می‌دهد.

سردار زهرایی یادآور شد: طبق تفاهمنامه با کمیته امداد ۴۰ هزار مسکن محرومان در کشور احداث می‌شود و در هر قرارگاه ایجاد هزار شغل هدفگذاری شده و در بحران نیز قرارگاه‌ها نوک پیکان عملیات بسیج سازندگی هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با تقدیر از همراهی و همدلی مسئولان با بسیج و سپاه به طرح‌های محرومیت زدایی اشاره کرد و از تهیه طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه خبر داد و گفت: در این طرح روستاها و مناطق حاشیه شهرها جزو اولویت هستند و در روستاها آب شرب روستایی مدنظر است و تاکنون هفت هزار و ۱۳۸ روستا را با وزارت نیرو قرارداد بستیم.

سردار زهرایی یادآور شد: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ روستا توسط بسیج سازندگی در دست عملیات آبرسانی است و در حوزه جهاد کشاورزی نیز طرح آبخیز تا جالیز تهیه شد.

وی با اشاره به وجود ۸۵۰ آب بندان در مازندران لایروبی آن را ضروری دانست و گفت: در استان مازندران اجرای ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی توسط بسیج سازندگی در دست اقدام است و ۶۰ کیلومتر جاده بین مزارع نیز در حال ساخت است.

وی گفت: هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومان در مازندران تحویل شد و ۸۰۰ واحد مسکن نیز توسط بسیج سازندگی در دست ساخت است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟