18 هزار فقره اموال دولتی در کردستان شناسایی شده است


18 هزار فقره اموال دولتی در کردستان شناسایی شده است

سنندج-مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان گفت: تاکنون ۱۸ هزار فقره اموال دولتی شناسایی شده که ۹۰۰ فقره فاقد سند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مشیرپناهی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئولیت خزانه دولت بر عهده این اداره کل بوده و می‌توان گفت که دخل و خرج دولت در استان‌ها با تلاش همکاران ما در این مجموعه عملیاتی می‌شود.

وی افزود: اعمال نظارت مالی به وسیله ذی حسابان این اداره کل انجام می‌شود و در این راستا دریافت و پرداخت‌هایی که در استان انجام می‌شود توسط خزانه داری استان انجام می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: مدیریت نقدینگی، مدیریت هزینه و منابع اعتبارات دولتی از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

وی افزود: وصول درآمدهای استان از طریق خزانه استان انجام می‌شود و گزارش درآمدهای دولت که هر ماهه تهیه می‌شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی استان ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده که ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک بوده است.

محمدی افزود: در بحث اعتبارات هزینه‌ای شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی و اعتبارات تملک دارایی شاهد تحقق ۶۱ درصدی بوده ایم و در حوزه اعتبارات عمرانی خوشبختانه رشدی ۱۲۰ درصدی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت هدفمند اموال و دارایی‌های دولت از جمله اولویت‌ها بوده و در این راستا شناسایی اموال دولت از طریق سامانه تخصصی انجام شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان اعلام کرد: تاکنون ۹۷ درصد اموالی که شناسایی شد در سامانه ثبت شده است.

محمدی افزود: تاکنون ۱۸ هزار فقره اموال دولتی شناسایی شده که ۹۰۰ فقره فاقد سند هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴۹ مورد اموال مازاد در سطح استان شناسایی شده است که ارزش این اموال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

محمدی افزود: تاکنون ۳۱ مورد اموال دولتی به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به فروش رفته است که جهاد کشاورزی دارای بیشترین اموال مازاد و بیشترین فروش بوده و استانداری و دامپزشکی دیگر دستگاه‌های پیشرو بوده اند.

وی تصریح کرد: منابعی که از فروش انجام می‌شود به دستگاه اجرایی بر می‌گردد و این مهم در راستای مولد سازی و فروش اموال و دارایی‌های مازاد دولت است.

محمدی افزود: اقشار مختلف مردم می‌توانند ما را در شناسایی اموال مازاد دولتی یاری کنند و از طریق سامانه سوت زنی به اعلام موجودیت این اموال کنند و از جایزه ۵۰ میلیون تومانی نیز بهره مند شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...