افتتاح 183 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی لرستان در هفته دولت


افتتاح 183 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی لرستان در هفته دولت

خرم‌آباد- مدیر کل بهزیستی لرستان از افتتاح ۱۸۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی این استان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایون عمودی زاده امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران از افتتاح ۱۸۳ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی لرستان در هفته دولت خبر داد و گفت: تعهد ما در سال جاری ساخت ۴۲۰ واحد مسکونی برای مددجویان بوده است.

وی یادآور شد: هر یک از این واحدهای مسکونی افتتاحی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان ساخته شده اند که از این مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به خانواده‌های دومعلول شهری و ۱۵۰ میلیون تومان به خانواده‌های دومعلول روستایی و ۵۰ میلیون تومان به خانواده‌های عادی پرداخت شده و مابقی هم از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استفاده شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: چنانچه مددجویان ما مسکن مناسب در اختیار نداشته باشند، همین امر سبب کاهش استقلال، افزایش وابستگی به خانواده و موجب آسیب جدی به سلامت روحی، روانی و جسمی آنان خواهد شد.

عمودی زاده با اشاره به اهمیت موضوع مناسب سازی مسکن برای افراد دارای معلولیت تصریح کرد: با توجه به تعداد افراد دارای معلولیت در کشور و به لحاظ شرایط زندگی ماشینی و حوادث ناشی از آن، توجه مبرم به امر مناسب سازی مسکن به ویژه برای افراد دارای معلولیت بسیار ضروری و قابل اهمیت است.

وی یادآور شد: از سال گذشته تاکنون ۲۶ میلیارد تومان ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت شده است که با تحویل این ۱۸۳ واحد به مددجویان، سر جمع ۴۸۰ واحد در استان تحویل و در اختیار مددجویان قرار گرفته است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نشاط و پویایی دانشجویی، مستلزم گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی