8 کاربرد جالب برای تلویزیون های صفحه تخت قدیمی


8 کاربرد جالب برای تلویزیون های صفحه تخت قدیمی

تلویزیون‌های قدیمی از رده خارج شده‌اند و کاربرد چندانی ندارد. اما اشتباه می‌کنید. در ادامه 8 کاربرد تلویزیون های صفحه تخت قدیمی را ببینید.هنگامی که تلویزیون برای اولین بار اختراع شد، به عنوان نمادی از ثروت به جهانیان معرفی گردید و افرادی که در...

تلویزیون‌های قدیمی از رده خارج شده‌اند و کاربرد چندانی ندارد. اما اشتباه می‌کنید. در ادامه 8 کاربرد تلویزیون های صفحه تخت قدیمی را ببینید.

هنگامی که تلویزیون برای اولین بار اختراع شد، به عنوان نمادی از ثروت به جهانیان معرفی گردید و افرادی که در خانه یا محل کار خود تلویزیون داشتند، جزو ثروتمندان جامعه محسوب می‌شدند. ابن موضوع تقریباً در مورد هر فناوری جدیدی همین‌گونه است.

در یک یا دو نسل پیش، هیچ یک از شما انتظار نداشتید که روزی تکنولوژی به‌قدری پیشرفته شود که تلویزیون به عضوی ثابت در خانه و محل کار همه افراد تبدیل شود. امروزه حتی در برخی خانه‌ها بیش‌از یک تلویزیون وجود دارد و به هر اتاق به صورت جداگانه یک تلویزیون اختصاص داده شده است.

داده‌های اخیر نشان می‌دهند که امروزه به‌طور متوسط ​​2.3 دستگاه تلویزیون در هر خانواده وجود دارد. همه این‌ها به این معناست که خرید یک تلویزیون جدید به یک امر عادی تبدیل شده است. با وجود پیشرفت‌های اخیر و مجموعه‌های بزرگ و غنی از امکانات، ممکن است شما به فکر ارتقای سطح تلویزیون خود بیوفتید. اگر چنین باشد، پس از خرید نسخه به‌روزتر تی‌وی به احتمال زیاد با یک صفحه نمایش تخت یدکی که دیگر هیچ کاربردی برای شما ندارد مواجه خواهید شد!

بازیافت تلویزیون‌ های قدیمی‌ می‌تواند دردسرساز باشد، اما با توجه به مواد سمی که در آن‌ها وجود دارد، یک راه حل ضروری است. علاوه‌براین اگر می‌توانید، همیشه بهتر است به چیزی یک شانس دوم برای زندگی بدهید. از این گذشته، با بازیافت دستگاه تلویزیون و تبدیل آن به وسیله‌ای جدید، شما قادر خواهید بود در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و تا حد امکان از ابزار قدیمی خود استفاده کنید.

فقط به این دلیل که یک تلویزیون برای استفاده خاصی طراحی شده است به این معنی نیست که این تنها کاری است که می‌تواند انجام دهد. با کمی خلاقیت، یا حداقل توانایی پیروی از دستورالعمل‌ها، جایی در زندگی شما برای آن تلویزیون صفحه تخت قدیمی وجود خواهد داشت. در ادامه، با نگاهی به 8 کاربرد جالب برای تلویزیون های صفحه تخت قدیمی، یاد خواهید گرفت چگونه از ابزار قدیمی خود به بهترین نحو استفاده کنید.

مانیتور دوم برای کامپیوتر شما

8 کاربرد جالب برای تلویزیون های صفحه تخت قدیمی

این روزها، تفاوت چندانی بین تلویزیون های صفحه تخت مدرن و مانیتورهای کامپیوتر وجود ندارد. برای همه مقاصد، آن‌ها کم و بیش یک چیز هستند، فقط برای استفاده‌های اولیه متفاوت در نظر گرفته شده‌اند. بزرگترین تفاوتی که احتمالاً بین تلویزیون خود و مانیتور رایانه اختصاصی پیدا می‌کنید، ورودی‌ها است. تلویزیون شما دارای پورت‌های RCA اضافی است که احتمالاً به آن‌ها نیاز ندارید.

تنها با صرف چند دقیقه وقت و یک یا دو وسیله جانبی، می‌توانید تلویزیون قدیمی خود را به رایانه متصل کنید و مانیتور فعلی خود را به چیزی بزرگتر ارتقا دهید یا آن را به عنوان نمایشگر دوم اضافه کنید. اگر خوش شانس باشید، همه چیزهایی را که برای شروع نیاز دارید در خانه خود خواهید یافت. به شرط اینکه رایانه شما از خروجی‌های HDMI استفاده کند، کافی است تنها تلویزیون خود را به کابل HDMI وصل کرده و آن را روشن کنید.

با این حال، برخی از رایانه‌ها به جای HDMI از یک پورت نمایشگر استفاده می‌کنند. آن‌ها در کارایی بسیار شبیه به هم هستند، اما شکل‌های متفاوتی دارند. هر چقدر هم که سعی کنید کابل HDMI را در پورت ببندید، باز هم جا نمی‌شود. اگر اینطور است، برای تبدیل سیگنال به یک آداپتور HDMI ساده نیاز دارید.

اگر رایانه شما حتی با آداپتور از DVI استفاده می‌کند، تصویر را دریافت خواهید کرد اما صدا را خیر. در این صورت برای ارسال سیگنال صوتی، به مجموعه‌ای از کابل‌های جداگانه نیاز خواهید داشت. پس از اتصال، اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما به ورودی صحیح سوئیچ شده است. اکنون شما یک فرد خلاق هستید که از ابزار قدیمی خود یک تکنولوژی جدید ساخته‌اید.

آینه هوشمند

8 کاربرد جالب برای تلویزیون های صفحه تخت قدیمی

آینه‌های هوشمند فوق‌العاده جالب هستند و همه فیدهای دیجیتال را مستقیماً به آینه حمام شما می‌آورند! اما نکته اینجاست که این آینه‌های هوشمند اصلا ارزان نیستند. بسته به اندازه و ویژگی‌ها، شما برای خرید این آینه‌ها به سرمایه‌ چند صد دلاری در سطح پایین و بیش از 1000 دلار در سطح بالا نیاز خواهید داشت.

بنابراین، این بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود اگر بتوانید خودتان آن را بسازید؛ به خصوص اگر از قبل یک تلویزیون صفحه تخت قدیمی دارید که منتظر است دوباره استفاده شود. Two Way Mirrors راهنمای جامعی درباره نحوه ساخت تلویزیون آینه‌ای دارد. درجه سختی این کار با گزینه‌های مختلف بسته به آپشن‌هایی که در دست دارید (بودجه‌ و مهارت‌های نجاری‌ شما) متفاوت خواهد بود، اما فرض اولیه ساخت این آینه هوشمند نسبتاً ساده است.

آینه‌های هوشمند برای استفاده‌های مختلف شخصی‌سازی می‌شوند و می‌توانند در ساختمان‌های مسکونی، آسانسورها، فروشگاه‌ها، ویترین مغازه، هتل و آرایشگاه‌ها مورد استفاده واقع شوند. استفاده این آینه در اینجاست که هر وقت نیاز باشد، تمام یا بخشی از آن تبدیل به یک نمایشگر LCD می‌شود که می‌تواند محتواهای مختلفی همچون ویدئو، عکس، ساعت و تاریخ را به شما نمایش دهد. شما می‌توانید این آینه را با گوشی همراه خود نیز کنترل کنید. در ضمن این آینه می‌تواند ایمیل و لیست تماس و پیامک‌های درون تلفن همراه شما را نیز درون خود نمایش دهد.

جزء اصلی سازنده این آینه، جدای از تلویزیون، یک ماده بازتابنده نیمه شفاف است. تنها زدن تلویزیون به پشت آینه حمام موجود، به آن اثری که ما به دنبال آن هستیم را نمی‌دهد. شما یک آینه دو طرفه می‌خواهید که نور را از پشت عبور دهد. فیلم آینه‌ای که روی شیشه اعمال می‌شود می‌تواند این کار را انجام دهد.

هنگامی که تلویزیون خاموش است، آینه هوشمند ساخته شده توسط شما مانند یک آینه معمولی به نظر می‌رسد. اما وقتی تلویزیون روشن است، می‌توانید تصاویر و محتوای انتخابی خود را از طریق آن ببینید. پس فقط باید تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی می‌خواهید نمایش داده شود. اتصال Chromecast راه‌حل ساده‌ای برای به اشتراک گذاشتن تصویر است، حتی می‌توانید از Raspberry Pi برای سفارشی کردن نمایشگر خود استفاده کنید.

دِی‌لایت پنل (Daylight Panel)

8 کاربرد جالب برای تلویزیون های صفحه تخت قدیمی

اگر می‌خواهید تلویزیون صفحه تخت قدیمی خود را به طور کامل تغییر دهید، می‌توانید آن را به یک منبع نور روز چشمگیر تبدیل کنید که در نگاه اول به نظر می‌رسد که از فاصله زیاد به آسمان نگاه می‌کنید. لایت پنل (light panel) یا منبع نور روز، در واقع یک پنل روشنایی فلزی ۱۹ اینچی رکمونت است که معمولا یا از لامپ‌های Led و یا از لامپ مهتابی یا فلوئورسنت در ساخت آن استفاده می‌شود. این پنل کاربردهای زیادی دارد، مانند: تأمین روشنایی مناسب هنگام کمبود نور، سهولت دسترسی به دلیل دارا بودن کلید on و of، و قابلیت اتصال بر روی رک‌های دیواری و ایستاده.

اجزای مخفی لایه‌های فناوری داخل تلویزیون شما هستند که نور پس‌زمینه را به یک پنل نوری با توزیع مناسب تبدیل می‌کنند. اولین چیزی که به آن نیاز دارید، یک پیچ گوشتی برای جدا کردن اجزای تلویزیون است. با برداشتن پیچ‌های پشت باید به فضای داخلی دسترسی داشته باشید. پس از وارد شدن، باید از شر هر ابزار داخلی که می‌توانید شل کنید خلاص شوید.

در حین انجام این کار مراقب باشید تا از برق گرفتگی قطعاتی که ممکن است شارژ باقی مانده را نگه دارند، جلوگیری کنید. حتی ممکن است ایده خوبی باشد که بعد از اینکه تلویزیون را از برق جدا کردید، اجازه بدهید مدتی بگذرد و بعد شروع به جدا کردن اجزای آن کنید. هنگامی که همه چیز را حذف کردید، فقط پنل صفحه نمایشگر باقی می‌ماند. با باز کردن آن، یک سیستم چند لایه ساخته شده از یک لنز فرنل، بازتابنده‌ها و پنل‌های انتشار آشکار می‌شود. در پشت آن‌ها ، نور پس زمینه را خواهید یافت.

این لایه‌ها نور پس‌زمینه را می‌گیرند و آن را پخش می‌کنند. آن‌ها همچنین برای نشان دادن منبع نور به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی دورتر است. روشن کردن نور پس زمینه بسته به نحوه چیدمان آن می‌تواند یک چالش باشد، بنابراین DIY Perks توصیه می‌کند آن را با یک نوار معمولی از چراغ‌های LED جایگزین کنید. پس از انجام این کار، یکی از لایه‌های انتشار و لایه فرنل را جایگزین کرده و دوباره آن را در قالب خود قرار دهید. کار انجام شد؛ شما اکنون یک پنل روشنایی جدید دارید.

داشبورد دیجیتال

8 کاربرد جالب برای تلویزیون های صفحه تخت قدیمی

فقط به این دلیل که تلویزیون شما برای تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی در نظر گرفته شده است، به این معنی نیست که نمی‌توانید از آن برای نمایش هر چیزی که می‌خواهید استفاده کنید. اگر قصد دارید آن را بدون استفاده کنار بگذارید، می‌توانید آن را به یک داشبورد مؤثر برای نمایش اطلاعات مهمی که ممکن است در دست داشته باشید تبدیل کنید.

داشبورد های دیجیتال برای فعالیت‌های آموزشی و روی طراحی خودروهای جدید پیاده‌سازی می‌شوند. این داشبوردها به دلیل داشتن نمایشگر و کامپیوتر پیشرفته‌ای که بر روی آن نصب است، می‌توانند امکانات جالب و کاربردی به صفحه دلخواه شما اضافه کنند.

فرآیند تبدیل صفحه تلویزیون تخت قدیمی شما به یک داشبورد دیجیتال می‌تواند ساده یا درگیر کننده باشد. برای مثالی از داشبورد پیچیده‌، اما بسیار جالب، این آموزش از توماس سانلادرر را بررسی می‌کنیم: می‌توانید تلویزیون را هر طور که دوست دارید، در جهت افقی یا عمودی نصب کنید. سیستم می‌تواند در هر دو صورت کار کند، اما چرخاندن آن به سمت 90 درجه، تجربه‌ای از مشاهده اطلاعات تأثیرگذارتر را به‌نمایش می‌گذارد و ممکن است در اجرای برخی برنامه‌ها بهتر عمل کند.

قطعه اصلی این عملیات Raspberry Pi است که تمام کارهای سنگین را برای گرفتن اطلاعات شما و ارسال آن به صفحه نمایش انجام می‌دهد. اتصال Pi به تلویزیون به سادگی چسباندن یا نصب آن به پشت و اجرای کابل است. با این حال، قبل از آن باید یک نرم افزار مخصوص را نصب کنید. خوشبختانه، انجمن Raspberry Pi بیشتر کارها را برای شما انجام داده است و می‌توانید یک راهنمای نصب مناسب را در اینجا پیدا کنید.

اگر همه کارها را به درستی انجام داده باشید، Raspberry Pi می‌تواند اطلاعات را از تقویم، اعلان‌ها، آب‌وهوا و موارد دیگر استخراج کند و آن‌ها را مستقیماً روی صفحه نمایش دهد.

نمایشگر شفاف آینده‌نگر

8 کاربرد جالب برای تلویزیون های صفحه تخت قدیمی

در تعداد بی‌شماری از فیلم‌ها و سریال‌های علمی تخیلی، به گوشی‌ها یا نمایشگرهای ویدیویی شفاف وعده داده‌ شده است که به کاربر این امکان را می‌دهند تا دنیای فراتر از آن‌ها را از طریق صفحه نمایش ببینند. ما مطمئن نیستیم که یک صفحه نمایش شفاف واقعا چقدر کاربردی است، اما مطمئنا جالب خواهد بود.

یوتیوبرها، ایوان و کاتلین، کار سختی را انجام دادند تا با حذف اجزای یک تلویزیون قدیمی، یک نمایشگر شفاف ایجاد کنند. می‌توانید کل فرآیند را در صفحه یوتیوب آن‌ها تماشا کنید. ما در اینجا خلاصه‌ای از اصول اولیه کار آن‌ها را توضیح می‌دهیم. توجه کنید که این پروژه حتی به خرابی بیشتری نسبت به پنل نور روز نیاز دارد و ممکن است قسمتی از تی‌وی شما در این فرآیند خراب شود. اما به هر حال شما قرار بود تلویزیون صفحه تخت قدیمی خود را دور بیندازید، پس طبیعتا میزان خرابی آن نباید برایتان مهم باشد.

در این حالت، تلویزیون با داشتن یک لایه سبک کار می‌کند که از یک نمایشگر کریستال مایع عبور می‌کند تا به تصویر رنگ دهد. مانند گذشته، فیلترهایی نیز وجود دارند که نور را منحرف کرده و ضد تابش نور را ایجاد کنند. شما باید اجزای تلویزیون خود را جدا کنید؛ مراقب باشید هیچ یک از وسایل الکترونیکی خراب نشود تا بتوانید پس از اتمام کار، صفحه نمایش اصلاح شده خود را دوباره جمع کنید.

هدف این است که صفحه نمایش را از محفظه ایزوله‌ای تلویزیون جدا کنید تا بتوانید از طریق آن به دنیای فراتر از آن نگاهی بیندازید. انجام این کار و قرار دادن آن در یک قاب جدید که بین شیشه محافظ قرار گرفته است، مرحله نهایی کار خواهد بود. خیس کردن فیلتر ضد تابش با دستمال کاغذی مرطوب و برداشتن آن باعث بهبود تصویر می‌شود.

پرده‌های LCD

8 کاربرد جالب برای تلویزیون های صفحه تخت قدیمی

این فناوری نیز بر اساس اصل مشابه نمایشگر شفاف آینده‌نگر که در بالا در مورد آن توضیح دادیم، کار می‌کند. اِل‌سی‌دی، نمایش‌گری ساخته‌شده از کریستال مایع است. کریستال مایع، ماده‌ای‌ست که ظاهر مایع دارد، اما مولکول‌هایش آرایش خاصی دارند. به همین دلیل کریستال مایع خصوصیاتی شبیه به مایع و جامد داشته و به‌همین دلیل با چنین اسم متناقضی خوانده می‌شود. پرده‌های LCD با توجه به وجود این ویژگی‌ها درون صفحه نمایش ال‌سی‌دی کار می‌کنند.

هنگامی که صفحه نمایش خاموش می‌شود، یک صفحه سیاه مات می‌بینید، اما این سیاهی تا حدی به دلیل قاب پشت نمایشگر است. اما هنگامی که قسمت پشتی برداشته می‌شود، حتی بدون حذف فیلتر ضد تابش، صفحه نمایش شما تا حدی شفاف دیده خواهد شد.

هنگامی که صفحه سیگنالی دریافت می‌کند، می‌توان آن شفافیت را با یک تصویر جایگزین کرد. در تئوری، این بدان معناست که شما می‌توانید تا حدی میزان نوری که از آن عبور می‌کند و به چشم شما می‌رسد را کنترل کنید. Artem Litvinovich در RibbonFarm از ویژگی‌های ذاتی یک صفحه نمایش LCD برای ایجاد پرده‌هایی با کنترل الکترونیکی به منظور پوشاندن یک پنجره استفاده کرد.

مانند برخی از پروژه‌های دیگر در این لیست، این فرآیند شامل حذف ساختار تلویزیون و جداسازی پنل LCD است. از آنجا، باید تشخیص دهید کدام پین‌ها شفافیت و تیرگی صفحه را کنترل می‌کنند (از طریق Hackaday). پس از اتمام مراحل، هنگامی که سیستم خاموش می‌شود، صفحه نمایش شفاف باقی می‌ماند و اجازه عبور نور را می‌دهد. ولی وقتی روشن شود، تاریک می‌شود و بیشتر نور را مسدود می‌کند. با کنترل میزان ولتاژ ارسالی به پنل، قادر خواهید بود سطح کدورت را کنترل کنید. در اینجا شما یک تکنولوژی جدید دارد، پرده های دیجیتال LCD با لمس یک دکمه.

ارتقا به یک تلویزیون هوشمند

8 کاربرد جالب برای تلویزیون های صفحه تخت قدیمی

اولین تلویزیون های هوشمند مدرن در سال 2007 به بازار عرضه شدند. بسیاری از تلویزیون‌ های مدرن با اتصال به اینترنت و مجموعه‌ای از برنامه‌های پخش جریانی داخلی عرضه می‌شوند، اما راه‌های دیگری نیز برای داشتن یک تلویزیون هوشمند وجود دارد؛ مانند ارتقای تلویزیون صفحه تخت قدیمی. تنها چیزی که نیاز دارید راهی برای هوشمندسازی آن به اندازه تلویزیون های جدید است.

چند راه برای انجام این کار وجود دارد که به میزان درآمد شما برای خرید ابزار، وسایلی که ممکن است در خانه داشته باشید و توانایی و خلاقیت شما وابسته هستند. اگر یک کنسول بازی یا لپ‌تاپ قدیمی دارید که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید، اتصال آن‌ها به تلویزیون با کابل HDMI می‌تواند به شما امکان دسترسی به محتوای آنلاین با ویژگی‌های تقریباً نامحدود را بدهد.

در غیر این صورت، تعدادی دانگل کوچک از جمله Chromecast، Apple TV و Roku Google وجود دارد که با اتصال به اینترنت و ارائه محتوای پخش جریانی به تلویزیون شما، به همین منظور عمل می‌کنند. بنابراین تنها چیزی که نیاز دارید ورودی USB یا HDMI مناسب برای دستگاهی است که انتخاب می‌کنید. علاوه‌براین، استفاده از مجموعه ست باکس‌های دیجیتالی نظیر Sky Q، BT YouView Box، EE’s NOW، TalkTalk YouView و Virgin Media TV box برای تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند بسیار متداول هستند.

استفاده از تلویزیون قدیمی به‌عنوان صفحه بازی

8 کاربرد جالب برای تلویزیون های صفحه تخت قدیمی

تاکنون، ما در مورد تعدادی از راه‌های خلاقانه برای دمیدن زندگی جدید به یک تلویزیون صفحه تخت قدیمی صحبت کرده‌ایم، اما گاهی اوقات بهترین استفاده‌ای که می‌توانید از تلویزیون قدیمی خود کنید این است که به اصول اولیه بازگردید. تلویزیون قدیمی شما ممکن است با ایفای نقش به عنوان یک ایستگاه بازی اختصاصی برای بازی‌های ویدیویی، به بهترین وجه به شما خدمت کند.

تلویزیون قدیمی به جای اشغال فضایی در محل دفن زباله، می‌تواند به عنوان پورتال شخصی شما برای ورود به دنیای بازی‌های ویدیویی، از آتاری تا نینتندو 64 و فراتر از آن عمل کند. برای این منظور، ما بار دیگر باید بر قابلیت‌های بی‌پایان Raspberry Pi تکیه کنیم. «رزبری پای» (Raspberry Pi) یک دستگاه رؤیایی برای همه انواع پروژه‌ها نظیر کنسول‌‌های بازی، استریم ویدئوی خانگی و سرور VPN است. از این رایانه کوچک و پرقدرت به عنوان سرور یا مدیا سنتر کامل به همراه اجرای بازی‌های قدیمی استفاده می‌شود.

اجرای RetroPie روی سیستم شما می‌تواند تلویزیون یا هر صفحه‌نمایش متصل به Raspberry Pi را به شبیه‌ساز نهایی بازی تبدیل کرده و به شما امکان می‌دهد ویدئو‌های بازی خود را اجرا کنید. راهنمای «Make Use Of» به شما کمک می‌کند نحوه نصب Raspberry Pi را در پوسته تلویزیون قدیمی خود بیاموزید.

منبعslashgear

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل