رئیس فیبا آسیا: آرزو می‌کنم تیم ملی بسکتبال ایران به جام جهانی راه پیدا کند


رئیس فیبا آسیا: آرزو می‌کنم تیم ملی بسکتبال ایران به جام جهانی راه پیدا کند

شیخ سعود بن علی احمد آل ثانی گفت: آرزو می‌کنم تیم ملی بزرگسالان بسکتبال ایران به جام جهانی راه پیدا کند و خیلی متعجب شدم از شکست‌هایی که ایران در برابر قزاقستان بویژه در تهران داشت.

شیخ سعود بن علی احمد آل ثانی رئیس فیبا آسیا گفت: میزبانی ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا رضایتبخش بوده و کلیه موارد میزبانی در بهترین شرایط انجام شده است. او نقطه ضعف ایران در این رقابت‌ها را ترنور‌های بازی با کره دانست و ابراز امیدواری کرد که تیم ملی بزرگسالان به جام جهانی صعود کند.

او ادامه داد: کشور و مردم ایران را دوست دارم. ایران خیلی خوب رقابت‌های جوانان قهرمانی آسیا را برگزار کرد و به اتفاق دیگر کسانی که از فیبا آسیا در این رویداد حضور داشتیم از میزبانی کاملا راضی هستیم. هر اتفاقی که قرار بود در میزبانی رخ دهد محقق شد و همه موارد به بهترین شکل در میزبانی انجام شد.

رئیس فیبا آسیا درباره کیفیت رقابت‌ها نیز گفت: سطح مسابقات بویژه دیدار پایانی بالا بود بطوریکه تا ثانیه‌های پایانی هم مشخص نبود چه تیمی قهرمان می‌شود.‌ای کاش ایران در مسابقه فینال حضور داشت تا شور و هیجان تماشاگران را بیشتر احساسمی کردیم.

شیخ سعود بن علی احمد آل ثانی» رئیس فیبا آسیا درباره تیم ملی جوانان ایران گفت: به نظر من دلیلی که باعث شد ایران در مقابل کره بازی را از دست دهد، تعداد ترنور‌های بازیکنان ایران بود و در موارد دیگر ایران جلو بود.‌ ای کاش ایران می‌توانست در جام جهانی حضور داشته باشد چرا که از کشور‌های غرب آسیا تنها لبنان توانست سهمیه بگیرد و این شاید حق ایران می‌بود که در مسابقات جهانی حضور پیدا کند. جای ایران در جام جهانی خالی است.

او در بخشی از صحبتهایش شرایط تیم ملی بزرگسالان بسکتبال ایران را هم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: آرزو می‌کنم تیم ملی بزرگسالان بسکتبال ایران به جام جهانی راه پیدا کند و خیلی متعجب شدم از شکست‌هایی که ایران در برابر قزاقستان بویژه در تهران داشت. وقتی نتیجه را دیدم سورپرایز شدم که چرا ایران بازی با قزاقستان را در تهران واگذار کرده است. می‌دانم که بر اثر یک سری از اتفاقات بوده، اما احساس خوشایندی دارم که تیم ایران توانست ژاپن را شکست دهد و امیدوارم در ادامه هم چین یا استرالیا را هم شکست دهد. این احساس را دارم که تیم ملی بسکتبال ایران می‌تواند به جام جهانی صعود کند.

او در خصوص حضور جواد داوری به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال نیز گفت:رئیس فدراسیون ایران شخصیت بسیار خوبی دارد و با توجه به سوابق قهرمانی، بهترین گزینه برای هدایت ریاست فدراسیون هستند و علیرغم مشکلاتی که هست این اعتقاد را دارم که به مرور آقای داوری با توجه به توانایی‌های که دارند می‌توانند بر مشکلات فائق آیند و بسکتبال ایران را به جایگاه اصلی خودش برسانند. امیدوارم همچنان یک سری حمایت‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان و یک سری از شرکت‌ها انجام شود تا مشکلات مرتفع شود و در وهله اول ایران به جام جهانی ۲۰۲۳ صعود کند و سپس به پای ثابت هر دوره‌ی مسابقات تبدیل شود که با مدیریت و درایت رئیس فدراسیون بسکتبال، ایران می‌تواند به این مهم دست پیدا کند.

شیخ سعود بن علی احمد آل ثانی رئیس فیبا آسیا در خصوص نشست با حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان گفت: جلسه بسیار خوبی با وزیر محترم ورزش و جوانان داشتیم که بیش از یک ساعت در خصوص مسائل مختلف بویژه بسکتبال صحبت کردیم و قول دادند که از بسکتبال حمایت ویژه‌ای داشته باشند.

در چهار پنج سال گذشته هم بسکتبال ایران فرصت‌هایی را به خاطر شرایطی که در کشور وجود داشته از دست داده است و وزیر ورزش و جوانان قول دادند علیرغم آنکه از همه رشته‌ها حمایت می‌کنند حمایت ویژه‌ای هم از بسکتبال داشته باشند تا بتواند جایگاه خود را بدست آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال