تدابیر خاصی برای گذردهی ترافیک ایام اربعین اندیشیده شود


تدابیر خاصی برای گذردهی ترافیک ایام اربعین اندیشیده شود

همدان- رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: باید تدابیر خاصی برای گذردهی ترافیک در ایام اربعین به ویژه در بازه زمانی بازگشت زائران داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حیدری دوشنبه در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه نرخ‌گذاری حمل و نقل عمومی از اختیارات شورا است، اظهار کرد: سال گذشته بر خلاف سنوات قبل نرخ‌نامه حمل و نقل به ستاد تنظیم بازار ارسال نشد و بعد از تأیید در هیئت تطبیق ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه از این به بعد مصوبات شورای شهر در حوزه حمل و نقل عمومی نیاز به تصویب ستاد تنظیم بازار ندارد، گفت: نرخ‌نامه پیشنهادی شهرداری در بحث سرویس مدارس در کمیسیون و با حضور اعضا از اداره کل آموزش و پرورش، تعزیرات، فرمانداری و سازمان حمل و نقل شهرداری تشکیل می‌شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: افزایش بیش از نرخ‌نامه پیشنهادی برای سرویس مدارس در سال تحصیلی پیش رو ممکن است محملی برای افزایش مشکلات شود.

حیدری در ادامه صحبت‌های خود، به در پیش بودن اربعین و بازگشایی مدارس و مباحث ترافیکی در این دو موضوع اشاره کرد و افزود: در جلسه شورای هماهنگی ترافیک پیشنهادی مبنی بر برگزاری هر ۱۰ تا ۱۵ روز یک بار جلسات شورا را به منظور بررسی مسائل و ارائه راه‌حل‌های ترافیکی ارائه دادیم.

وی با تأکید بر اینکه باید تدابیر خاصی برای گذردهی ترافیک در ایام اربعین به ویژه در بازه زمانی بازگشت زائران داشته باشیم، تصریح کرد: ارائه راهکارهایی به منظور کنترل وضعیت ترافیکی در ایام اربعین و تردد زائران ضروری است که باید مسئولان مربوطه در پلیس راهور، سازمان حمل و نقل و ترافیک و مدیران مربوطه هرچه سریع‌تر در این خصوص به صورت جدی ورود کنند.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: طی اردیبهشت ماه و در بازگشایی مدارس بعد از دو سال تعطیلی به دلیل شیوع کرونا شاهد اتفاقات تلخی در حوزه ترافیکی سطح شهر بودیم.

حیدری با بیان اینکه متأسفانه در ساعت‌های شروع و پایان مدارس، ناگهان کل شهر به لحاظ ترافیکی قفل می‌شد، خاطرنشان کرد: لازم است تدابیر ویژه‌ای توسط شورا، پلیس راهور، فرمانداری، راه و شهرسازی، شهرداری و دستگاه‌های مرتبط به منظور حل این مشکل اندیشیده شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سه استعداد بسکتبال همدان به اردوی تیم ملی دختران دعوت شدند