غول های تکنولوژی چینی در بدترین وضعیت خود قرار دارند


غول های تکنولوژی چینی در بدترین وضعیت خود قرار دارند

غول های تکنولوژی چینی در بحرانی جدی به سر می‌برند. قرنطینه‌های متعدد در چین باعث افت شدید درآمد شرکت های بزرگ فناوری شده است.اقدامات سفت و سخت پکن در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا ضربه بزرگی به اقتصاد چین وارد کرده است. به خاطر محدودیت‌های...

غول های تکنولوژی چینی در بحرانی جدی به سر می‌برند. قرنطینه‌های متعدد در چین باعث افت شدید درآمد شرکت های بزرگ فناوری شده است.

اقدامات سفت و سخت پکن در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا ضربه بزرگی به اقتصاد چین وارد کرده است. به خاطر محدودیت‌های قاطعی که دولت چین اعمال کرده، غول های تکنولوژی چینی با افت شدید فروش مواجه شده‌اند و در نتیجه، بدترین وضعیت رشد سه‌ماهه تاریخ خود را تجربه کرده‌اند.

شرکت بزرگ حوزه تجارت الکترونیک علی بابا برای اولین بار در تاریخش طی یک سه‌ماهه هیچ رشدی از لحاظ درآمد نسبت به سال گذشته نداشته است. همچنین تنسنت به عنوان مالک پیامرسان ویچت و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های عرصه بازی‌های ویدئویی از اولین افت فروش در تاریخ خود خبر داده است.

ضعیف‌ترین آمار سه‌ماهه در تاریخ غول های تکنولوژی چینی

غول های تکنولوژی چینی در بدترین وضعیت خود قرار دارند

«دنیل ژانگ» (Daniel Zhang)، مدیرعامل علی بابا طی گزارش مالی این شرکت در ماه جاری اظهار داشت که به دلیل شیوع دوباره کرونا در شانگهای و سایر شهرهای بزرگ چین، فروش خرد آن‌ها در ماه‌های آوریل و ژوئن در مقایسه با سال قبل کاهش پیدا کرد. البته از ژوئن وضعیت فروش این شرکت آرام‌آرام در حال بازگشت به حالت عادی است.

علی بابا و تنسنت تنها غول های تکنولوژی چینی نیستند که تحت تاثیر محدودیت‌های سخت‌گیرانه چین جهت مقابله با پاندمی کرونا قرار گرفته‌اند. «جی دی.کام» یا «جوی بای»، دومین شرکت بزرگ حوزه تجارت الکترونیک در چین هم اعلام کرده که شاهد پایین‌ترین رشد درآمد خود از ابتدای تاسیس تا به اینجا بوده است.

گذشته از این، تولیدکننده خودروهای الکتریکی ایکس پنگ طی سه‌ماهه اخیر افتی بیش از حد انتظار را به خود دید. همچنین طبق پیش‌بینی تحلیل‌گران، در سه‌ماهه آینده 29 هزار تا 31 هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان خواهد داد که کمتر از حد انتظار است. این شرکت‌ها روی هم رفته بیش از 770 میلیارد دلار ارزش بازار دارند.

غول های تکنولوژی چینی در بدترین وضعیت خود قرار دارند

«طارق دنیسون» (Tariq Dennison)، مدیر دارایی شرکت GFM Asset Management در گفتگو با CNBC درباره وضعیت غول های تکنولوژی چینی چنین گفته است:

چیزی که به نظرم جالب می‌آید، تغییر داستان شرکت‌های بزرگ تکنولوژی است. اوایل این پاندمی انتظار می‌رفت کووید به قیمت از بین رفتن کسب و کارهای آفلاین، به نفع پلتفرم‌های آنلاین بزرگ شود چون بخش زیادی از اقتصاد به خانه‌ها محدود می‌شد و چاره‌ای جز خرید و تفریح به صورت آنلاین نبود.

در طول سه‌ماهه گذشته چین با افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به کرونا روبه‌رو شد و دولت در تلاش برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس، تصمیم به قرنطینه شهرهای بزرگ از جمله شانگهای گرفت. شانگهای چندین هفته در قرنطینه به سر می‌بُرد و در مقیاس گسترده از جمعیت تست گرفت.

از غول های تکنولوژی چینی که بگذریم، اقتصاد چین ظرف سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی فقط 0.4 رشد کرد و این در تقاضای مصرف‌کنندگان و همچنین هزینه شرکت‌ها برای تبلیغات و رایانش ابری مشهود بود.

منبع :Gizchina

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعبیر خواب تخم مرغ | دیدن خوردن تخم مرغ،تخم مرغ طلایی در خواب