ضرورت تسریع در حل مسئله تداخلات اراضی کشاورزی لرستان


ضرورت تسریع در حل مسئله تداخلات اراضی کشاورزی لرستان

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: ‬زندگی مردم لرستان براساس کشاورزی است و می‌طلبد مسئله تداخلات ایجاد شده در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی در استان هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

به گزارش‬ خبرنگار‬ مهر، حجت‬ الاسلام‬ سی‬د احمدرضا‬ شاهرخی‬‬ امروز‬ سه‬ شنبه‬ در‬ دیدار‬ رئیس‬ سازمان‬ ثبت‬ اسناد‬ و‬ املاک‬ کشور‬ با‬ گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار‬ داشت: این‬ دو‬ شهید‬ گرانقدر‬ ‬با رفتار و گفتار خود فضیلت‌ها و آرمان‌ها را در محیط اداری و کار و در تعامل با مردم ترویج کردند و آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی را به یک گفتمان انقلابی تبدیل کردند.

وی‬ یادآور‬ شد: ‬آن چیزی که سرآمد‬ ویژگی‬ های‬ این دو شهید بزرگوار بود همان تقوا و پرهیزکاری بود‬ که‬ هم در کسب آن و هم در ذخیره آن مجاهدت کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تاکید کرد: تقوا به خصوص در محیط‌های اداری یعنی انسان پرهیزکاری همراه با حرکت و فعالیت و گشایش در کار مردم داشته باشد.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تشکیلات ثبت اسناد پیچیدگی‌های خود را دارد و متصل شدن به سامانه‌ها خیلی کار دارد، اظهار داشت: مجموعه تحول در قوه قضائیه بدون تحول در مسائل ثبتی و اسناد محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه قوه قضائیه از ادارات و سازمان‌های گوناگون تشکیل شده که تحول آنها باید همراه با هم رخ دهد، تصریح کرد: درلرستان مسائلی داریم، بحث تداخل اراضی کشاورزی و منابع ملی در استان ما که منبع درآمد مردم بخش کشاورزی است، موضوع مهمی است که باید در حل و فصل آن تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: ‬زندگی مردم براساس کشاورزی است و تداخل ایجاد شده می‌طلبد در استان تعیین تکلیف شود.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه حجت الاسلام رئیسی در کسوت ریاست قوه قضائیه به استان سفر کردند و ‬قول دو ساله داده شد که مسئله تداخل اراضی تعیین تکلیف شود و آقای خدائیان هم قول دادند تسریع کنند، گفت: الان هم مرتب دفتر ما محل مراجعات افراد است که گلایه می‌کنند از اینکه افراد مانع می‌شوند کار کشاورزی انجام دهیم.

وی ادامه داد: مردم در مشقت هستند و می‌طلبد به تصمیمی در موضوع تداخل اراضی برسیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه مردم در بحث صدور سند زراعی دچار مشکل هستند، افزود: از طرفی باید مراقبت کنیم محیط زیست آسیب نبیند اما باید به کشاورز و زارع هم حق بدهیم که زندگی او به چه شکلی تأمین شود.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه امیدواریم سفر رئیس سازمان ثبت اسناد به استان پر نتیجه است و یکی از نتایج این باشد زودتر موضوع تداخلات اراضی تعیین تکلیف شود، یادآور شد: در حال حاضر تنها سه درصد از اراضی زراعی استان سند دار شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟