آیا افت بیشتر قیمت طلا در راه است؟


 آیا افت بیشتر قیمت طلا در راه است؟

قیمت طلا در حال حرکت به سمت پشتیبانی خود در عدد 1712 دلار است و بار دیگر روند نزولی قرار گرفته است. در لحظه نگارش این متن قیمت هر اونس طلای جهانی با 2 دلار کاهش در عدد 1734 دلار قرار دارد.

به گزارش بنکر (Banker به گفته تحلیلگر سایت اف ایکس استریت، دهوانی متا، قیمت طلا برای صعودی شدن نیاز دارد تا حرکت پایدار بالاتر از 1741 دلار از خود نشان دهد. این اتفاق می تواند بار دیگر بازار طلا را در دستان خریداران قرار داده و باعث افزایش هرچه بیشتر قیمت فلز زرد شود.

افزایش بالاتر از 1741 دلار بار دیگر سرمایه گذاران را ترغیب می کند تا وارد بازار طلا شوند. مقاومت بعدی طلا در نقطه 1750 دلار خواهد بود که خریداران باید آن را از پیش روی خود برداشته و بالاتر از آن نیز معامله گران با مقاومت محکمی در نقطه 1759 دلار مواجه خواهند بود.

از طرف دیگر فروشندگان باید برای اینکه روند نزولی را حفظ کنند، قیمت طلا را به زیر 1720 دلار بفرستند. در صورتی که طلا در زیر 1720 دلار ثابت شود، از راه برداشتن حمایت 1712 دلاری هدف بعدی فروشندگان خواهد بود. افت طلا به زیر 1712 دلار نیز قیمت آن را به سد روانی 1700 دلار خواهد رساند.

حال سرمایه گذاران و معامله گران در انتظار داده های مهم اقتصادی این هفته هستند. در روز جمعه قرار است داده های مربوط به مشاغل و حقوق و دستمزد غیر کشاورزی ایالات متحده منتشر شود که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی پویایی ارزش دلار و همچنین قیمت طلا داشته باشد.

علاوه بر این داده های اقتصادی که طی این هفته منتشر خواهد شد بر روی تصمیمات اعضای فدرال رزرو تاثیر خواهد گذاشت که در نتیجه بازار های مختلف جهانی را دستخوش تغییر خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید