مخالفت آلمان و فرانسه با ممنوعیت صدور روادید برای اتباع روسیه


مخالفت آلمان و فرانسه با ممنوعیت صدور روادید برای اتباع روسیه

آلمان و فرانسه با ممنوعیت بی قید و شرط صدور روادید از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اتباع روسیه مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، در آستانه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا، آلمان و فرانسه با طرح «محدود و ممنوع کردن صدور روادید برای شهروندان روسیه» مخالفت کردند.

این دو کشور متنفذ اروپایی در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که محدودیت بی قید و شرط صدور روادید به شهروندان روس «نتیجه معکوسی» خواهد داشت.

کشورهای مذکور در این خصوص تاکید کردند که «اروپا باید به راه‌ های هوشمندانه‌ تری برای استفاده از اهرم مهم صدور روادید بیندیشد.»

در این بیانیه اضافه شده است که دو کشور «به وجود خطرات بالقوه امنیتی پیرامون حضور شهروندان روسیه در اروپا» اذعان دارند؛ اما بر این باورند که باید اجازه ارتباط «خصوصا نسل جوان روسیه با اروپا را داد تا آنها نسبت به اتحادیه اروپا بیگانه نباشند».

بیانیه مذکور افزود: سیاست‌ های روادیدی ما باید منعکس‌ کننده رویکردی باشد که در آن شهروندانی که مرتبط با دولت روسیه نیستند، بتوانند به اروپا سفرکنند.

به گزارش یورو نیوز، بیش از ۶ ماه از جنگ اوکراین می گذرد و در این مدت اتحادیه اروپا تحریم های گسترده ای را علیه روسیه و دولت ولادیمیر پوتین وضع کرده است. محدودیت صدور روادید به شهروندان روس یکی از مهم ترین موضوعات بحث و گفتگو در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواهد بود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا، امروز برای بررسی اوضاع اوکراین، پیامدهای جهانی آن و گسترش روابط با آفریقا، نشستی غیررسمی و دو روزه در شهر پراگ پایتخت جمهوری چک، برگزار می‌ کنند.

برخی از مقامات اروپایی پیشنهاد داده‌ اند که وزرای خارجه اتحادیه اروپا باید درخواست چند کشور برای ممنوعیت صدور روادید برای شهروندان روسیه و ورود آنها به کشورهای اروپایی را بررسی کنند.

روابط بین اتحادیه اروپا و آفریقا از دیگر موضوعات مهم نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپاست. در این نشست، وزرا، دیدگاه‌های خود را درباره آینده مأموریت آموزش نظامی اروپا در کشور مالی و همچنین شرایط کمک‌های فوری و بلندمدت به کشورهای آفریقایی و تقویت روابط با این قاره بیان خواهند کرد.

پس از این نشست دو ورزه، وزرای خارجه اتحادیه اروپا بلافاصله از ۳۱ آگوست تا ۲ سپتامبر(۹ تا ۱۱ شهریور)، بیست‌وشمین نشست «فورم ۲۰۰۰» برگزار خواهند کرد. این نشست سه روزه نیز به بررسی نحوه کمک بیشتر به اوکراین اختصاص دارد.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی به منظور توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال تسلیحات نظامی به ارتش اوکراین، تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه مسکو اعمال کردند و همچنان نیز ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی