درخواست «هادی العامری» برای سکوت سیاسی و رسانه‌ای در عراق


درخواست «هادی العامری» برای سکوت سیاسی و رسانه‌ای در عراق

رئیس ائتلاف الفتح، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای خواستار سکوت سیاسی و رسانه‌ای در عراق شد.

« هادی العامری » رئیس ائتلاف الفتح ، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای خواستار سکوت سیاسی و رسانه‌ای در عراق شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، رئیس ائتلاف الفتح با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی -علیه السلام- گفت: «تمام برادران رؤسا و احزاب سیاسی را به مصیبت وارده به امام حسین علیه السلام قسم می‌دهم که سکوت سیاسی و رسانه‌ای در پیش بگیرند و گفتمانی میانه که موجب اتحاد شود نه تفرقه؛ پیوند دهنده باشد نه تفرقه‌آمیز».

هادی العامری در ادامه تأکید کرد که احزاب سیاسی عراق «از اظهاراتی که باعث کینه، تنفر و دشمنی می‌شود، دست بردارند. در ایام حسینی تنها از رسالت حسین [علیه السلام] در مواجهه با ظلم، تعرض و مخالفت با سرفرود آوردن در برابر ظالم صحبت کنیم. پس تلاش‌ها برای آماده‌سازی لوازم به موفقیت رساندن این زیارت مقدس و همچنین برای آرام‌سازی خود و اعتمادسازی مجدد و مودت در میان فرزندان میهن واحد، فرزندان این مذهب واحد و همچنین فرزندان دو شهید عزیز صدر تلا‌ش‌ها همسو شود.»

درخواست «هادی العامری» برای سکوت سیاسی و رسانه‌ای در عراق

در بخش پایانی این بیانیه‌ آمده است: «ان‌شا‌ء‌الله به یمن خون پاک حسین [علیه السلام] ما این حوادث و آثار دردناک و اندوه‌بار آن را پشت سر خواهیم گذاشت.»

امروز شخصیت نزدیک به مقتدی الصدر معروف به وزیر صدری در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر کرد، از الفاظ اهانت‌آمیزی علیه احزاب شیعه استفاده و آنان را تهدید کرد.

احزاب سیاسی در عراق پس از اعلام نتایج انتخابات در اکتبر سال ۲۰۲۱ تا به امروز موفق نشده‌اند در این کشور دولت جدید را تشکیل دهند.

اوضاع عراق طی این مدت و به‌ویژه در هفته‌های گذشته پس از تظاهرات آشوبگران حامی جریان صدر متشنج شد. حامیان جریان صدر پس اعلام‌کناره‌گیری «سید مقتدی الصدر» رهبر این جریان به نهادهای دولتی عراق تعرض کردند و برخی از ساختمان‌ها را تحت اشغال خود درآورند که این اقدام در نهایت به درگیری با نیروهای امنیتی عراق منجر شد.

در پی این درگیری‌ها، ۳۰ نفر کشته و حدود ۷۰۰ از جمله ده‌ها نیروی امنیتی عراقی مجروح شدند. پس از تشدید ناآرامی‌ها، رهبر جریان صدر، بعدازظهر روز گذشته، در یک سخنرانی از مردم عراق عذرخواهی کرد و با تعیین‌ ضرب‌الاجلی یک‌ساعته خواستار خروج فوری حامیان این جریان از «منطقه سبز» بغداد شد.

پس از سخنرانی رهبر جریان صدر، حامیان این جریان بلافاصله منطقه سبز را ترک کردند و اوضاع در عراق تقریبا به حالت عادی بازگشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری