آمریکا: از هر زمانی نسبت به احیای توافق هسته‌ای نزدیکتریم


آمریکا: از هر زمانی نسبت به احیای توافق هسته‌ای نزدیکتریم

یک مسئول کاخ سفید مدعی شد که در حال حاضر احیای توافق هسته‌ای از هر زمان دیگری دسترس پذیرتر شده است.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاح سفید اعلام کرد که احیای توافق هسته ای بیش از هر زمان دیگری در دسترس است. طبق گزارش الجزیره، «جان کربی» امروز چهارشنبه طی سخنانی مدعی شد: به دلیل تمایل ایران برای کنار گذاشتن برخی از مطالبات خود، نسبت به ماه‌های گذشته، به زمان احیای توافق هسته‌ای بسیار نزدیکتر هستیم.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین با اشاره به نیاز شدید اروپا به منابع انرژی افزود: ما به کشور‌های اروپایی کمک می‌کنیم تا ذخایر انرژی خود را افزایش دهند. ما اطلاعات و ابزار لازم برای دستیابی به پیروزی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهیم.

جان کربی در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: هنوز زود است که در مورد تأثیر پهپاد‌های ایرانی که روسیه در میدان جنگ در اوکراین از آن‌ها استفاده کرده، صحبت کنیم. ما در تلاشیم تا اطمینان حاصل کنیم که نیرو‌های اوکراینی قادر به مقابله با پهپاد‌های ایرانی هستند.

این مقام آمریکایی در خاتمه بدون اشاره به تنش زایی های این کشور در منطقه تایوان گفت: واضح است که چین به دنبال ایجاد تغییر در وضعیت تنگه تایوان است؛ این تلاش چین غیرقابل قبول است.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست با انتشار خبری به نقل از آژانس‌های جاسوسی و مقامات آمریکایی مدعی شد که هواپیما‌های ترابری روسیه «بی سر و صدا» اولین محموله هواپیمای بدون سرنشین نظامی ساخت ایران را به روسیه رسانده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس