سردار «سرخیلی» یکی از پایه‌گذاران زرهی در سپاه بود


سردار «سرخیلی» یکی از پایه‌گذاران زرهی در سپاه بود

اهواز- فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: سردار «سرخیلی» از جمله افراد مؤثر در عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان و همچنین یکی از پایه‌گذاران زرهی در سپاه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوارپور پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مراسم اولین سالگرد درگذشت جانباز دوران دفاع مقدس سردار «عباس سرخیلی» اظهار کرد: یاد و خاطره سردار سرخیلی را یکی از فرماندهان بزرگی است که در هشت سال دفاع مقدس زحمات زیادی را کشیده است، گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه سردار سرخیلی آبادانی بود، ادامه داد: در دوره محاصره آبادان با خانواده، برادران و هم‌رزمانش دفاع جانانه‌ای از آبادان داشتند؛ آنها توانستند دشمن را در پشت رودخانه بهمن‌شیر نگه دارند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان تصریح کرد: سردار «سرخیلی» از جمله افراد مؤثر در عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان و همچنین یکی از پایه‌گذاران زرهی در سپاه بود.

سردار شاهوارپور ادامه داد: سردار سرخیلی و همراهانش غنایم به غنیمت گرفته از جمله تانک‌ها را سازماندهی و در کمترین زمان بر علیه دشمن استفاده کردند؛ او همچنین توانست کادر قوی و توانمند از رزمندگان آن دوران، بسیجیان و پاسداران ساماندهی کند و به این ترتیب یگان زرهی پایه‌ریزی شد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان یادآور شد: سردار سرخیلی بعد از جنگ نیز همیشه در صحنه‌های مختلف و در دفاع از ولایت با تمام وجود به دنبال تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی بیان کرد: این شهید یکی از سرمایه‌های معروف نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید با گرامیداشت مقامش برای جوانان الگوسازی کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید